وقتی هوش مصنوعی فوتبال بازی می کند

پروژه دیپ مایند گوگل توانسته است تا چالش هایی بسیار بزرگ را در زمینه هوش مصنوعی پشت سر بگذارد که می توان از میان آنها به شکست دادن قهرمان جهانی بازی فکری گو و یا فرار از یک هزارتو با کمک دید مجازی اشاره کرد. با این وجود مسئولان این پروژه روز به روز به دنبال بهبود طرح خود هستند و به تازگی نیز یک قابلیت منحصر به فرد را به آن اضافه کرده اند.

گوگل معتقد است که این سیستم می تواند در آینده برای ساخت روبات هایی به کار گرفته شود که بدون دریافت دستورالعمل نیز می توانند در محیط به حرکت دربیایند.

در آخرین نمایش قدرت این هوش مصنوعی شاهد آن هستیم که دیپ مایند می تواند فوتبال بازی کند. این بازی با کمک یک مورچه مصنوعی انجام می شود و در نخستین نگاه تنها جذاب به نظر می رسد ولی در عمل یک چالش بسیار دشوار برای سیستم یادگیری ماشینی این هوش مصنوعی به حساب می آید.

این سیستم باید بتواند در طی مسابقه فوتبال، بدون هیچ گونه درک و اطلاعات پیشین به سراغ حرکت دادن مورچه مصنوعی یاد شده رفته و توپ را به سمت دروازه هدایت کند. این امر درست مانند نخستین باری که شما به انجام بازی فوتبال پرداختید، دشوار است و هر گام باید با یادگیری امری جدید همراه باشد.

گوگل معتقد است که این سیستم می تواند در آینده برای ساخت روبات هایی به کار گرفته شود که بدون دریافت دستورالعمل نیز می توانند در محیط به حرکت دربیایند. به این ترتیب می توان به اهمیت بالای این پروژه پی برد. در ادامه می توانید یک فایل ویدیویی از این فرایند را مشاهده کنید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا