کمک به نابینایان این بار از طریق هوش مصنوعی مایکروسافت

«سرویس شناخت مایکروسافت» یا Microsoft Cognitive Services مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی هوشمند است که به سیستم‌های مختلف اجازه می‌دهد تا ببینند، بشنوند و همانطور که انسان‌ها رابطه برقرار می‌کنند، نیازهای انسان را متوجه شوند.

این هوش مصنوعی حتی می‌تواند متن‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را بخواند.

در حالی که چت‌بات مایکروسافت، در کمتر از ۲۴ ساعت به کابوسی تبدیل شد و کاری کرد تا این شرکت، اقدام به جمع‌آوری این چت‌بات کند، شرکت مایکروسافت از هوش مصنوعی دیگری رونمایی کرده است که در دنیای واقعی کاربرد دارد. “هوش مصنوعی دیداری” نرم‌افزاری که به افراد نابینا کمک می‌کند تا در محیط حرکت کنند و اطراف‌شان را بهتر بشناسند.

هوش مصنوعی دیداری را یکی از مهندسان مایکروسافت به اسم «سکیب شیخ» ساخته است؛ شیخ خودش نابینا است.

همانطور که در ویدیوی زیر خواهید دید، شیخ از یک گوشی هوشمند و عینک هوشمند Pivothead استفاده می‌کند تا اطلاعات مربوط به دور و اطراف‌اش را دریافت کند. شیخ به عینک‌اش فرمان می‌دهد تا از محیط اطراف‌اش عکس بگیرد و یک صدا، عکس‌ها را شناسایی کرده و به شیخ، محیط اطراف‌اش را توضیح می‌دهد.

هوش مصنوعی که شیخ و همکاران‌اش ساخته‌اند، آن‌قدر باهوش است که می‌تواند حتی جنسیت افراد، سن‌ها و احساس‌شان را از چهره‌ی آن‌ها تشخیص دهد. این هوش مصنوعی حتی می‌تواند متن‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را بخواند. شیخ از متن‌ها عکس می‌گیرد و این هوش مصنوعی، حتی در عکس گرفتن شیخ را راهنمایی می‌کند.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا