کسب رتبه نخست نشریه واحد علوم و تحقیقات در میان کلیه 42 نشریه داخلی

شرکت " Thomson Routers " هر ساله فهرست شاخص تاثیر (IF) نشریات عضو مرکز Web of Science (WOS) را در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیرماه) ارائه می‌کند.

طبق این فهرست بین‌المللی، نشریه محیط زیست واحد علوم تحقیقات به نام  Journal of Environmental Science and Technology (IJEST)  موفق به کسب شاخص تاثیر (IF) معادل 2.344 و کسب رتبه اول در میان کلیه 42 نشریه علمی-پژوهشی ISI ایرانی دارای ضریب تاثیر شد.  

دکتر مجید عباسپور مدیر مسوول نشریه بین المللی علوم  و تکنولوژی محیط زیست واحد علوم و تحقیقات در این باره گفت:  با توجه به وضعیت موجود ارزیابی جهانی شاخص تاثیر و وجود برخی از نارسایی‌های پدید آمده ناشی از خودارجاعی، ناشر جهانی تامسون روترز عامل جدید دیگری بنام آیگن فاکتور (Eigen factor) را ابداع و در کنار (Impact factor) قرار داده است تا بتدریج و با تعالی علم و پژوهش در جهان، این عامل جدید که خود برطرف کننده کلیه ارجاعات و نقاط ضعف ارزیابی موجود نشریات بین المللی است را جایگزین کند.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی ادامه داد: برای این منظور طبق این رده بندی جدید نیز (آیگن فاکتور) نشریه بین المللی علوم  و تکنولوژی محیط زیست IJEST در مرتبه نخست در کشور  و در میان کلیه نشریات ISI  ایرانی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است که با همکاری انجمن متخصصان محیط زیست ایران بیش از 12 سال است که منتشر می‌شود و از سال 2012 تاکنون نیز انتشار آن با همکاری ناشر بین المللی Springer انجام می‌پذیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا