تامین امنیت سایت های عمرانی با لامپ ال ای دی

به تازگی یک روش جدید نظارت بر امنیت سایت های عمرانی در سیستم ساخت و ساز ساختمان بزرگ مرکز تجارت ژاپن و اندونزی به کار گرفته شده است که موجب امنیت ویژه ای در این ساختمان در حال ساخت در شهر جاکارتا شده است. این سیستم که توسط دانشمندی به نام پروفسور آکوتاگاوا شینیچی (AKUTAGAWA Shinichi) از دانشگاه کوبه طراحی شده است، می تواند با کمک بهره گیری از فناوری لامپ های ال ای دی به سراغ ایجاد امنیت در محیط کارگاهی برود.

این پروژه که تصویرسازی در محیط سایت یا OSV نام دارد، یک فناوری تحلیل همزمان داده است که می تواند سطح امنیت را در مناطق مختلف سایت عمرانی تحلیل و تعیین کند.

این پروژه که تصویرسازی در محیط سایت یا OSV نام دارد، یک فناوری تحلیل همزمان داده است که می تواند سطح امنیت را در مناطق مختلف سایت عمرانی تحلیل و تعیین کند. به این ترتیب هر یک از دستگاه های مورد نیاز برای این کار نیز به یک لامپ ال ای دی مجهز خواهند بود تا بتوانند میزان امنیت تشخیص داده شده را به حاضران در محل اطلاع بدهند.

این لامپ ها می توانند به رنگ های مختلفی دربیایند و برای نمونه رنگ آبی نشانه عدم وجود خطر در محیط است، رنگ زرد نشان دهنده خطر احتمالی در محیط بوده و رنگ قرمز نشان دهنده خطر تخریب و سقوط مصالح است. به این ترتیب کارگران بدون نیاز به داشتن سواد خاص و حتی از راه دور نیز می توانند وضعیت سایت را تشخیص بدهند و این امر میزان آسیب های وارده به انسان ها در محیط های کارگاهی را به حداقل خواهد رساند.

منبع: phys

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا