ربات لباس تاکن سال ۲۰۱۸ در بازار جهانی عرضه خواهد شد

«تصویر کنید لباس‌های خود را به دوستی داده‌اید که آنها را برای شما تا می‌کند» این جمله‌ای است که فولدیمت از آن برای توصیف مزایای ربات تاکننده لباس ساخت خود استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید که این وسیله زمان لازم برای کار سخت تا کردن لباس‌ها را به نصف کاهش می‌دهد اگرچه با هزینه نسبتاً زیادی.

شروع کار فولدیمت

شرکت فولدیمت در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد و در کمپین کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۳ شرکت کرد اما موفقیتی بدست نیاورد. در آن زمان یک نمونه اولیه از این دستگاه ساخته شده بود. سه سال دیگر تلاش و توسعه بیشتر، فولدیمت را به یک دستگاه بازنگری شده در ابعاد ۷۹*۸۱*۷۱ سانتیمتر تبدیل کرد که چین و چروک لباس‌ها را برطرف کرده و اکثر لباس ها را تا می‌کند. این سایز، سایز مناسب ماشین لباسشویی است و به گونه‌ای طراحی شده که بالای یک ماشین لباسشویی یا خشکشویی قرار گیرد.

تا کردن لباس ها در عرض ۳۰ ثانیه لوازم خانگی آینده-فردانما (۵)

پایان عذاب الهی تا کردن لباس‌ها

خانواده فولدیمت- عنوانی که برای اولین نسخه تجاری این محصول انتخاب شده- برای کاهش عذاب تا کردن لباس‌ها در خانه طراحی و ساخته شده است. کاربر در هر بار استفاده ۱۵ تا ۲۰ عدد از لباس‌های تازه شسته شده را به گیره‌های جلوی ماشین متصل می‌کند. سپس فولدیمت همه لباس‌ها را یکباره به درون دستگاه کشیده، تا کرده و نهایتاً ستونی از لباس‌های مرتب تاشده را در سینی جلویی دستگاه که ظرفیتی بین ۱۰ تا ۳۰ لباس- بسته به ضخامت لباس‌ها- دارد بیرون می‌دهد.

۷-FoldiMate-Laundry-Folding-Machine-Innovation

برای تا کردن لباس‌ها، ماشین مجموعه‌ای از اجزای داخلی خود را در قالب حرکات از قبل برنامه‌ریزی شده حرکت می‌دهد. هر لباس به صورت صاف بر روی یک سطح صاف درون دستگاه قرار می‌گیرد. سپس دو میله روی لباس قرار می‌گیرند (هر میله در یک طرف) تا لباس را ثابت نگه داشته و دستگاه لباس‌ را تا می‌کند. لباس‌ها در اندازه استاندارد ۲۸*۲۳ سانتیمتر تا می‌شوند اگرچه این اندازه قابل تنظیم است. تمام لباس‌ها به یک روش تا می‌شوند اگرچه امکان خرید سبک‌های متفاوت تا کردن از فروشگاه آنلاین فولدیمت وجود دارد.

۶-FoldiMate-Laundry-Folding-Machine-Innovation

بر اساس گفته شرکت فولدیمت، فرآیند برطرف کردن چین و چروک لباس‌ها، هر چروکی را از بین می‌برد اما جایگزین اتو نیست. بنابراین اگر بخواهید لباس‌های بدون عیب و نقص داشته باشید باید قبل از قرار دادن آن درون ماشین برای تا کردن، آنها را اتو کنید. فرآیند کار فولدیمت به گونه‌ای طراحی شده که شامل معطر کردن، نرم کردن و زدودن باکتری‌ها و گرد و غبار لباس‌ها به هنگام تا کردن است.

فولدیمت می‌گوید که اتصال لباس‌ها به گیره‌های جلوی ماشین چیزی حدود ۵ ثانیه طول می‌کشد، حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صرف چین و چروک‌زدایی می‌شود و فرآیند تا کردن لباس نیز حدود ۱۰ ثانیه زمان می‌برد. فولدیمت ادعا می‌کند که نتوانسته افراد زیادی را بیابد که به این سرعت و با روش ثابت و پایدار می‌توانند این حجم از لباس را تا کنند.

۵_۷_۱۶-Foldimate

بیشتر انواع لباس‌ها از جمله پیراهن، شلوار، حوله و روبالشی را می‌توان با فولدیمت تا کرد، اما امکان تا کردن آیتم‌های بزرگ مثل روتختی و آیتم‌های کوچک مثل جوراب و لباس زیر با آن وجود ندارد. دستگاه با برق ۱۱۰ ولت یا ۲۲۰ ولت کار می‌کند و فولدیمت ادعا می‌کند که این دستگاه از یک ماشین لباسشویی یا خشکشویی معمولی کم‌صداتر است. همچنین احتمال آسیب رساندن به لباس‌ها در این دستگاه یک درصد است.

اگرچه هنوز قیمت نهایی فولدیمت تعیین نشده اما بازه قیمت نهایی چیزی بین ۴۰۰ تا ۸۵۰ دلار است. باید گفت که این قیمت تا حدی زیاد است اگرچه ما حدس می‌زنیم زیاد یا کم بودن این مبلغ تا حد زیادی به میزان تنفر شما از تا کردن لباس‌ها بستگی دارد! اما میزان پرداخت اولیه احتمالاً فقط بخشی از آنچه خریداران در نهایت خواهند پرداخت خواهد بود.

دو آپشن‌ «چین و چروک‌زدایی» و «معطر کردن، نرم کردن و زدودن باکتری‌ها و گرد و غبار» به صورت جداگانه فروخته خواهند شد. قابلیت بخاردهی برای چروک‌زدایی چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه خواهد داشت و کپسول‌های مورد نیاز برای آپشن دوم نیز حدود ۱۵ تا ۴۰ دلار به فروش خواهند رسید.

توزیع در بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

فولدیمت می‌گوید که در نظر دارد تا سفارش‌گیری اولیه برای خریداری محصول را در سال ۲۰۱۷ آغاز نماید و ارسال محصولات نیز در سال ۲۰۱۸ انجام خواهد گرفت. این محصول در ابتدا در کشورهایی که بیشترین تقاضا را داشته باشند عرضه خواهد شد اما شرکت قصد دارد تا آن را در تمام دنیا به فروش برساند. همچنین برای ساخت یک مدل حرفه‌ای از این دستگاه نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

منبع:فردانما

No tags for this post.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا