راز گشایی مثلث مرموز شادی، پول و زمان

دانشمندان معتقدند که تلاش برای به دست آوردن پول بیشتر و در بسیاری از موارد نبودن پول کافی می تواند به عنوان یکی از استرس زا ترین موارد موجود در زندگی انسان ها مطرح باشد. با این وجود دیدگاه انسان ها می تواند نحوه کاهش استرس و شاد بودن آنها را تعیین کند و این امر ربطی به تعداد صفر های موجودی حساب آنها ندارد.

نتایج نشان داد که 64 درصد شرکت کنندگان به دنبال داشتن پول بیشتر بودند ولی نکته مهم این بود که میزان شاد بودن در میان افرادی که به دنبال زمان بیشتر بودند، به مراتب بالاتر بود.

تحقیقات جدید نشان داده اند که کسانی که در زندگی خود برای زمان ارزشی بیشتر از پول قائل هستند، می توانند زندگی شادتری را تجربه کنند. این امر به این معنا نیست که کسانی که زمان بیشتری را در اختیار دارند شادتر خواهند بود بلکه فارغ از میزان پول یا زمان به دست آمده توسط یک فرد، زندگی یک فرد بر اساس نوع دیدگاه ذهنی او شکل می گیرد.

برای این تحقیقات، دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و دانشگاه کالیفرنیا دست به دست هم داده و به پرسیدن سوالی ساده از یک جامعه آماری 4 هزار و 400 نفره دست زدند. این سوال به این ترتیب بود: داشتن مقدار بیشتر کدامیک از موارد برای شما مهم تر است، پول یا زمان؟

پس از پاسخ به این سوال، افراد نظر سنجی مربوط به میزان شادی را پر می کردند تا میزان خوشحالی آنها در زندگی مشخص گردد. نتایج نشان داد که 64 درصد شرکت کنندگان به دنبال داشتن پول بیشتر بودند ولی نکته مهم این بود که میزان شاد بودن در میان افرادی که به دنبال زمان بیشتر بودند، به مراتب بالاتر بود.

دانشمندان می گویند که موضوع درباره چیزی که مردم در اختیار دارند نیست بلکه تنها چیزی که می خواهند آن را به دست بیاورند است که می تواند به میزان شادی آنها کمک کند. از دیگر نکات مهم این پژوهش این بود که با بالاتر رفتن سن شرکت کنندگان، میزان علاقه آنها به کسب زمان بیشتر نیز افزایش پیدا می کرد.

منبع: sciencealert

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا