وقتی خانه شما برای آمریکا جاسوسی می کند

امروزه دیگر همه می دانند که آژانس امنیت ملی آمریکا در داده های کامپیوتری سرک می کشد ولی گزارش های جدید نشان از این دارد که این سازمان به دنبال راه هایی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از کشورهای دیگر است و برای این راه دستگاه های خانگی مانند حرارت سنج ها و بلندگوهای هوشمند و مواردی از این دست که توسط اینترنت کنترل می شوند را هدف گرفته است.

می توان گفت که فناوری اینترنت اشیاء، هنوز پیش از رسمی شدن استفاده جهانی آن به عنوان ابزار جاسوسی اطلاعات توسط دولت آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد که مسلما به جز مسئولان این دولت، هیچ کسی از این امر راضی نخواهد بود.

مدیر اجرایی این سازمان که ریچارد لجت نام دارد در یک نشست خبری ضمن تائید این موضوع گفت: «در حال حاضر باید به این امر به عنوان یک مدل تئوری تحقیقات نگاه کرد.» این سازمان مطابق معمول همه چیز را به تروریسم مرتبط دانسته و اعلام کرد که این فرایند می تواند به شناسایی سریع جاسوسان و تروریست های که از ابزارهایی این چنینی استفاده می کنند منتهی شود.

هنگامی که از او درباره اینترنت اشیاء و پوشش کلی این شبکه ها یا استفاده از بخشی از آنها برای نظارت سوال پرسیده شد، لجت به سادگی پاسخ داد: «همه موارد!» او در ادامه افزود: «شغل من این است که به شبکه های مردم نفوذ کنم ولی در عین حال نیز پیچیدگی باید دوست من باشد. نخستین باری که یک نرم افزار را به روزرسانی می کنید، یک یا چند آسیب پذیری را معرفی کرده اید. به نظر من این نقطه، مناسب ترین نقطه برای ورود است.»

به این ترتیب می توان گفت که فناوری اینترنت اشیاء، هنوز پیش از رسمی شدن استفاده جهانی آن به عنوان ابزار جاسوسی اطلاعات توسط دولت آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد که مسلما به جز مسئولان این دولت، هیچ کسی از این امر راضی نخواهد بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا