رونمایی از دستگاه اندازه گیری برخط پارامترهای هوای پاک بنادر کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این دستگاه در مدت سه ماه با هزینه 6 میلیارد ریال با حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی استان، در بزرگترین بندر تجاری کشور بر اساس استانداردها تنظیم و نصب شده است.
وی افزود: پیش از این اندازه گیری پارامترهای سنجش سلامت و پاکی هوا در این بندر به صورت سالانه توسط شرکت های مشاوران و به شکل برون سپاری اندازه گیری می شد.
به گفته وی ، این دستگاه چرخ دار و قابل حمل در بخش های مختلف در محوطه های مجتمع بندری است و هشدارهای عبور از حد معین استانداردها را در نقاط مختلف نشان می دهد.
این مسئول گفت: پیشتر از این گونه تجهیزات در استان هرمزگان تنها یک نمونه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس وجود داشت و قابل حمل در محیط داخلی نبود.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این اقدام براساس برنامه پنجم توسعه و ماده قانونی 193، با هدف افزایش سطح ایمنی، بهداشت و سلامتی جامعه کارگری راه اندازی شد.
محمدحسینی تصریح کرد: با ریشه یابی موارد آلودگی بالاتر از حد استاندارد، اقدامات اصلاحی و کنترلی برای تجهیزات، پایانه ها و نوع کالاها اتخاذ می شود.
به گزارش ایرنا، بندر شهید رجایی با جامعه فعال بندری بیش از 11 هزار نفر، از نقاط مهم در توسعه حمل و نقل دریایی کشور است و از پذیرش سالانه 90 میلیون انواع کالا برخوردار است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا