عمل جراحی برای مبتلایان به سرطان تخمدان گزینه مناسبی است

محققان این پژوهش می‌گویند هرچند بعضی از زنان از درمان‌های غیر جراحی سود می‌برند، اما نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که به طور میانگین زنانی که عمل جراحی دریافت کرده‌اند، بیش از چهار سال زنده مانده‌اند و این در حالی است که افراد بدون عمل جراحی کمتر از یک سال زنده ماندند.

به منظور انجام این پژوهش اطلاعات بیش از 210 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان بین سال‌های 2003 تا 2011 مورد بررسی قرار گرفت.
محققان دریافتند که صرف‌نظر از فاز سرطان افرادی که عمل جراحی انجام داده بودند حدود 57 ماه زنده ماندند که این عدد برای افرادی که شیمی‌درمانی و یا رادیوتراپی کرده بودند کمتر از 12 ماه گزارش شد. در افرادی که بدون درمان رویه خود را ادامه می‌دادند رقم 1.4 ماه عنوان شد.
از دیگر نتایج به دست آمده از این قرار است که 95 درصد از بیماران که عمل جراحی انجام نداده بودند دچار سرطان پیشرفته بودند و در بین بیماران بالای 75 سال که در فازهای سه و چهار سرطان به سر می‌بردند، تقریباً نیمی از آنها عمل جراحی انجام نداده بودند و حدود 25 درصد نیز هیچ درمانی را دریافت نکرده بودند.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری به نقل از کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، این پژوهش در مجله "Gynecologic Oncology " منتشر شده است.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا