یادگیری مفاهیم علمی درموزه ها با حضور متخصصان خارجی

دکتر فاطمه احمدی روز دوشنبه در نخستین نشست خبری موزه علوم در سال 95 افزود: موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی در راستای تحقق مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری و همچنین نیل به اهداف سازمانی خود که پژوهش ، ترویج و عمومی سازی علم است، اقدام به برگزاری همایش های تخصصی درحوزه موزه علوم و فناوری کرده است.
وی بیان کرد: تا کنون پنج دوره از این همایش سالانه در مقیاس ملی با حضور مهمانان داخلی و خارجی با موضوع های کارگاه موزه علوم و فناوری ، پیشینه ، حال و اینده علم در موزه های علوم و فناوری ، آموزش غیر رسمی در موزه ها و مراکز علم ، ترویج علم در موزه ها و مراکز فرهنگی و جامعه پایدار و جایگاه موزه ها در ترویج علم سبز برگزار شده است.
احمدی ادامه داد: ششمین دوره این همایش با رویکرد بین المللی سازی همایش با محوریت ' یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها ' از 14 دی ماه به مدت سه روز برگزار می شود.
وی گفت: مخاطبان این همایش اهالی علم و فرهنگ شامل اساتید دانشگاه ها ، معلمین، دانشجویان، دانش آموزان ، موزه داران و فعالان در موزه های دانشگاهی است.
وی بیان کرد: در این دوره ، توجه به کارکرد آموزشی موزه ها و توجه به شعار جهانی شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها( ایکوم ) دو رویکرد همایش در برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور متخصصان داخلی و خارجی است.
احمدی بیان کرد: برای حضور متخصصان خارجی دراین همایش درنظرداریم فراخوان همایش را برای رایزن های فرهنگی مستقر در سفارت خانه کشورهای فارسی زبان ارسال کنیم.
وی یادآور شد: ماحصل این همایش علاوه بر تبیین جایگاه موزه های علم در چرخه تولید ، ترویج و انتشار علم ، ارایه روش های بومی برای آموزش مفاهیم علمی است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا