میگرن منجر به بیماری های قلبی می شود

مطالعات و پژوهش های جدید  پژوهشگران نشان می دهد که زنان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از  بیماری های قلبی قرار دارند در حالی که این خطر در افرادی که به میگرن مبتلا نیستند کمتر است. بیماری میگرن یک نوع سردرد شدید بوده که اغلب با حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا همراه است.

این ارتباط برای زنانی که در سراسر زیر گروه هایی همچون سن، مصرف سیگار، فشار خون بالا و درمان با هورمون پس از یائسگی قرار می گیرند، مشابه است.

یافته های این تحقیقات همچنین نشان می دهد که زنان مبتلا به میگرن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی – عروقی شدید و اثرات آن از جمله حملات قلبی، سکته قلبی و آنژین – درد در قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون به قلب قرار دارند.

لازم به ذکر است که این ارتباط برای زنانی که در سراسر زیر گروه هایی همچون سن، مصرف سیگار، فشار خون بالا و درمان با هورمون پس از یائسگی قرار می گیرند، مشابه است.

توبیاس کورث از پژوهشگران دانشکده بهداشت تی. اچ . چان دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریکا  در رابطه با اثر بیماری میگرن بر بیماری های قلبی – عروقی می گوید: این نتایج به مدارک و شواهد اثرات میگرن باید اضافه شود. میگرن یک نشانگر خطر مهم برای ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی حداقل در زنان، محسوب می شود.

پژوهشگران در این مطالعات 115 هزار و 541 زن بین 25 تا 42 ساله را در بین سال های 1989 تا 2011 مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعات و بررسی ها، به طور کلی 17 هزار و 531 (15.2 درصد) نفر از زنان به میگرن مبتلا بوده اند. در طول بیست سال پیگیری و مطالعه  شرایط سلامت این زنان، هزار و 329 نفر از این افراد دچار بیماری های قلبی – عروقی شده و 223 نفر از آن ها بر اثر بیماری های قلبی – عروقی جان خود را از دست دادند.

ربکا برچ از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریکا   نیز در این مورد می افزاید: در حال حاضر پس از پایان این مطالعات و بررسی ها ، زمان آن است که میگرن را به لیست عوامل و نشانگرهای خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی اضافه کنیم.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در وب سایت علمی تخصصی  مراقبت های بهداشتی  BMJ http://www.bmj.com/  با موضوع ارتباط بین میگرن و بیماری های قلبی – عروقی و مرگ و میر ناشی از آن نمایه شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا