کد خبر : 39376 یکشنبه 16 خرداد 1395 - 17:41:29
همکاری-مشترک-شزان-با-دانشگاه-صنعتی-وین

همکاری مشترک شزان با دانشگاه صنعتی وین

سیناپرس: قرارداد همکاری مشترک علمی و فناوری مابین نوآوران فناوری‌های همگرای شزان و دانشگاه صنعتی وین در محل استقرار این شرکت در پارک فناوری پردیس به امضا رسید.

این قرارداد در راستای انجام یک پروژه تحقیقاتی مشترک در زمینه شبیه‌سازی رفتاری نوعی نانوحسگر زیستی به امضا رسیده است.

گفتنی است، شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شزان در حال توسعه نوعی نانوحسگر زیستی مبتنی بر سازوکار ورارسانی ترانزیستورهای اثرمیدانی برپایه نانوسیم‌های سیلیکونی برای شناسایی نشانگرهای زیستی در خون انسان است.

طراحی دقیق این رسته از حسگرها نیازمند لحاظ کردن پدیده‌هایی در مقیاس چند نانومتر تا پدیده‌هایی از جنس چندین میلیمتر است.

همچنین این پدیده‌ها از جنس پدیده‌های نانوالکترونیکی، جذب بیوفیزیکی، پدیده‌های تصادفی و سیالاتی هستند.

برای طراحی بهینه این رسته از حسگرها نیاز به پیش‌بینی رفتار و طراحی بهینه آنهاست که در همین راستا، پژوهشگران شزان، در حال توسعه مشترک ابزارهای محاسباتی و شبیه‌سازی با دانشگاه صنعتی وین، برای پیش‌بینی و طراحی بهینه نانوحسگرهای زیستی هستند.

روز گذشته  قسمت اول توسعه این کد به پایان رسید و  پژوهشگران شزان توانستد نتایج اولیه شبیه‌سازی را با موفقیت محاسبه و صحت‌سنجی کنند.