توسعه انرژی های پاک در ایتالیا

محققان ایتالیایی در مسیر توسعه و پیشرفت انرژی های تجدید پذیر ، یک چرخ نخ ریسی با تکنولوژی بالا را بر روی دکل یک قایق کم  فشار نصب کردند تا بتوانند از انرژی دریا استفاده کنند . 
پژوهشگران دانشگاه پلی تکنیک تورین (Turin Polytechnic University) شهر تورینوی ایتالیا در دهه گذشته دست به اختراع دستگاه تبدیل انرژی موج دریا زدند و نمونه اولیه اختراع خود را در ماه آوریل خارج از جزیره جنوبی Pantelleria نصب کردند . 
این دستگاه تبدیل انرژی موج دریا جایزه مهندسی سال 2015 را از آن خود کرده است . این جایزه توسط شرکت امریکایی ابزار ملی (National Instruments Corp) که یک تولید کننده مبتنی بر تجهیزات تست خودکار و نرم افزار ابزار دقیق مجازی واقع در تگزاس محسوب می شود ،  اهدا شده است . 
این دستگاه تبدیل انرژی شامل یک قایق پانزده متری با هشت متر عرض و پنج متر ارتفاع به همراه یک دستگاه ژیروسکوپ (gyroscope) برای اندازه گیری و حفظ جهت است که از طریق دریافت  نوسان های امواج ، حرکت موج ها  را به انرژی تبدیل می کند و انرژی به دست آمده از طریق یک کابل به ساحل منتقل می شود . 
قابل توجه است که این دستگاه به طور خودکار با شرایط دریا سازگار بوده و قادر است تا 250 MHh انرژی تولید کند به این معنا که با استفاده از این دستگاه سالانه 68 تن ، دی اکسید کربن (CO2) ذخیره خواهد شد . 
پائولو گرا (Paolo Gherra) یکی از سرپرستان این تیم پژوهشی در این رابطه اعلام کرد : فضای این دستگاه از محدودیتی برخوردار نخواهد بود و همچنین به دلیل تولید انرژی تجدید پذیر در جهت حفاظت از موجودات دریایی پیش خواهد رفت . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا