تعطیل شدن موزه لوور بر اثر سیل

در پی بارش شدید و کم سابقه باران در مناطق غربی اروپا، بسیاری از شهرها و مناطق این قاره با مشکل آب گرفتگی و جاری شدن سیل رو به رو شده اند. یکی از مهمترین مناطقی که سیلاب های ناشی از این بارندگی را تجربه می کند، منطقه جنوب شهر پاریس است که شدت آبگرفتگی وسیل در این منطقه به حدی بوده که هزاران نفر از ساکنان آن تخلیه وبه مناطق امن منتقل شده اند.

در برنامه ای سه روزه  و با هماهنگی نیروهای پلیس ، آثار هنری در انبارهای این موزه از این مکان خارج شده و به مناطق و انبارهای امن منتقل می شوند. در این عملیات بیش از 500 نفر از افراد پلیس و کارشناسان موزه مشارکت دارند.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، طی سه روز گذشته شدت باران در برخی از این مناطق بسیار زیاد و معادل شش روز باران بوده است. این موضوع سبب شده است تا آب رود سن در شهر پاریس با افزایشی در حدود پنج متر رو به رو شده و گفته می شود این سیل در یک سده گذشته در پاریس بی سابقه بوده است.

یکی از مهمترین خطرات این سیل و آبگرفتکی متوجه موزه لوور که دارای یکی از بزرگترین گنجینه های هنری و تاریخی جهان است شده که به همین دلیل مسئولان این موزه با اعلام شرایط اضطراری، درهای موزه را به روی بازدیدکنندگان بسته و آثار و اشیا موجود را به مناطق امن منتقل کرده اند.

در بیانیه رسمی که از سوی موزه لوور منتشر شد ، در این رابطه اعلام شده است: در برنامه ای سه روزه  و با هماهنگی نیروهای پلیس ، آثار هنری در انبارهای این موزه از این مکان خارج شده و به مناطق و انبارهای امن منتقل می شوند. در این عملیات بیش از 500 نفر از افراد پلیس و کارشناسان موزه مشارکت دارند.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا