برداشت اثر انگشت از زیر لایه شیشه ای

شرکت ال جی چندی پیش اعلام کرده بود که در حال کار کردن بر روی پروژه برداشت اثر انگشت از روی سطوح شیشه ای است ولی به سادگی می توان دریافت که این شرکت در این مسیر تنها نیست و سایر کمپانی های فناوری نیز به دنبال ساخت فناوری هایی مشابه هستند.

به این ترتیب می توان گفت که در آینده به جای ورود رمز عبور در هر بار روشن کردن لپ تاپ خود می توانید با اثر انگشت خود این کار را انجام بدهید و برای انجام این کار نیازی به صرف هزینه ای بسیار بالا نیز نخواهید داشت.

حال شرکت سینپاتیک (Synaptic) توانسته است تا خود را به عنوان نخستین شرکت تولید کننده مدل اجرایی از این حسگرها مطرح کند. البته این طرح به صورت مخفیانه و به گروه معدودی از خبرنگاران معرفی شده است و در طی این معرفی، حتی برداشت عکس نیز ممنوع بوده است.

این فناوری شامل یک شیشه نسبتا ساده است که می توان با قرار دادن انگشت بر روی آن، شاهد اسکن شدن اثر انگشت و تائید هویت کاربر بود. البته جزئیات نحوه عملکرد این سیستم هنوز فاش نشده است ولی نکته ای که سازندگان آن بر روی آن تاکید داشته اند این بوده است که می توان این فناوری را با تمامی لپ تاپ هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند نیز سازگار کرد.

به این ترتیب می توان گفت که در آینده به جای ورود رمز عبور در هر بار روشن کردن لپ تاپ خود می توانید با اثر انگشت خود این کار را انجام بدهید و برای انجام این کار نیازی به صرف هزینه ای بسیار بالا نیز نخواهید داشت. در این میان هنوز زمان عرضه این فناوری اعلام نشده است ولی بر اساس وضعیت تشریح شده از این طرح پیش ساخت می توان پیش بینی کرد که تا چند ماه دیگر شاهد رونمایی رسمی از آن و حتی ورود آن به بازار باشیم.

شایان ذکر است که سینپاتیک یکی از مهم ترین تولید کنندگان حسگر اثر انگشت در جهان است و با طراحی جدید و متفاوت خود می تواند بازار موجود را بیش از پیش در اختیار داشته باشد. گادفری چنگ به عنوان نایب رییس بخش بازاریابی این شرکت در باره آینده در پیش روی این فناوری بسیار خوش بین است و در این باره می گوید: «من نمی توانم تصور کنم که در طول سه سال آینده شاهد عرضه لپ تاپ هایی باشیم که فاقد حسگر اثر انگشت باشند.»

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا