اقامت انسان در مریخ در سال 2025

شرکت اسپیس اکس را می توان یکی از جاه طلب ترین شرکت های جهان به حساب آورد. بدون شک این شرکت پیشرفت های ویژه خود را مدیون مدیری برجسته به نام ایلان ماسک است که با مدیریت ویژه خود توانسته است تا این شرکت را به جایگاه فعلی آن در سطح بین المللی برساند.

ین اقدام می تواند گام بزرگی در تبدیل انسان به یک موجود چند سیاره ای بوده و موجب شود تا ما حتی بتوانیم به زندگی خارج از منظومه خورشیدی خود فکر کنیم.

ایلان ماسک که علاوه بر اسپیس اکس، در شرکت تسلا نیز نقش مدیر ارشد اجرایی را ایفا می کند به تازگی درباره برنامه ریزی دقیق این شرکت درباره ارسال انسان به کره مریخ سخن گفته است. بر اساس گفته های ماسک، اسپیس اکس قرار است تا اولین سری موشک هایی که قابلیت حمل انسان با سایر سیارات را دارند را در سال 2024 میلادی آماده ارسال از زمین کند.

به این ترتیب این موشک خواهد توانست تا پس از یک سال طی مسیر، در سال 2025 به سیاره مریخ رسیده و انسان ها را به خانه جدیدشان بفرستد. البته برنامه ریزی برای تامین مواد مورد نیاز انسان ها در این سیاره نیز توسط این شرکت انجام شده است و اسپیس اکس قرار است تا هر 26 ماه یک بار، موشکی جدید را با انسان هایی دیگر و تجهیزات مورد نیاز برای ساکنان مریخ برای آنها ارسال کند.

ماسک این اقدام را به عنوان گامی بزرگ برای آینده بشر به حساب می آورد و در این باره می گوید: «این اقدام می تواند گام بزرگی در تبدیل انسان به یک موجود چند سیاره ای بوده و موجب شود تا ما حتی بتوانیم به زندگی خارج از منظومه خورشیدی خود فکر کنیم.»

منبع: cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا