راه اندازی پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه در هفته آینده

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری افزود: در راستای ارتباط مجموعه شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه توافق‌هایی با سازمان بورس و فرابورس انجام و مقرر شده است در کنار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس، صندوق‌های جسورانه در این حوزه نیز راه‌اندازی شوند.
وی بیان کرد: به این ترتیب علاوه بر سرمایه گذاری شرکت‌های دانش بنیان در بورس، حضور این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های سهامی در فضای بورس را نیز شاهد خواهیم بود.
دلیری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی صندوق سرمایه گذاری در بورس فعال هستند که در حوزه‌های تولیدی سرمایه گذاری می‌کنند اما به علت نیاز کشور و شرکت‌های دانش بنیان، این صندوق‌های تخصصی خاص در حوزه خطرپذیر تاسیس می‌شوند.
وی با بیان اینکه 12 تقاضا از مجموعه های اقتصادی برای داشتن این صندوق‌ها ارایه شده است، گفت: راه اندازی این صندوق‌ها در شورای عالی بورس مصوب شده و این تقاضاها در حال افزایش است.
دلیری با اشاره به اینکه شرایط برای سایر صندوق‌های متقاضی فعالیت در این حوزه نیز فراهم می‌شود، افزود: بر اساس توافقاتی که با سازمان بورس انجام شده است، این صندوق‌ها بستر مناسب تری در مقایسه با سایر صندوق‌ها خواهند داشت و تحت حمایت معاونت علمی قرار خواهند گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف این است که از طریق فعالیت این صندوق‌ها بستری برای سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بورس زمینه سازی شود؛ چراکه با فعالیت شرکت‌ها در بورس شرایط برای ارتقای معقول و منطقی آنها فراهم خواهد شد. 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت و تولید هستند اما تولید توسعه یافته برای آنها زمانی است که شرکت‌ها بستر و شرایط بورس را اعمال کنند؛ شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند شرایطی همچون سوددهی زیاد و حجم فروش بالا را دارا هستند بنابراین باید این شرایط را در سایر شرکت‌ها نیز ایجاد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا