چای، کلید اقامت انسان در مریخ

بسیاری از ما درباره خبر مربوط به فعالیت های دانشمندان جهت سفر به مریخ هیجان زده هستیم ولی در عمل هنوز نگرانی های حل نشده جهت اقامت در این سیاره به مراتب از پیشرفت های حاصله در این زمینه بیشتر هستند. یکی از بزرگ ترین نگرانی ها جهت اقامت در مریخ را می توان مواد مورد نیاز برای این کار و نحوه تامین آنها دانست.

متخصصان دریافته اند که چگونه از ابزارهای دی ان ای برای دستیابی به باکتری های مورد نیاز جهت این کار در نوع خاصی از چای به نام چای کمباچا استفاده کنند.

بدون شک بدیهی ترین راهکاری که به ذهن هر فردی خطور می کند، حمل این مواد به این سیاره است ولی حمل کردن چندین تن بار اضافه برای سفری چند میلیون کیلومتری نمی تواند یک راهکار عاقلانه و منطقی به حساب بیاید و به همین دلیل دانشمندان به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند به کمک آن مواد مورد نیاز خود را در این سیاره تولید کنند.

حال متخصصان در این زمینه دریافته اند که چگونه از ابزارهای دی ان ای برای دستیابی به باکتری های مورد نیاز جهت این کار در نوع خاصی از چای به نام چای کمباچا استفاده کنند. به این ترتیب دانشمندان خواهند توانست تا به تولید سلولز دست بزنند که این امر می تواند برای تولید بسیاری از موادی که در کره زمین به آنها دسترسی داریم به کار گرفته شود.

با این تفاسیر به نظر می رسد که بشر در صورت پیشرفت بیش تر در این زمینه می تواند به سراغ مسکونی کردن مریخ برود و دانشمندان باید در صورت توفیق کامل این پروژه تمرکز اصلی خود را بر روی نحوه تولید اکسیژن و ایجاد شرایط اقلیمی مناسب جهت به دست آوردن آب و هوا برای زندگی در این سیاره بگذارند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا