نقش موثر نخبگان دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی

 دکتر محمدرضا جعفری در اولین نشست هم اندیشی استادان دانشگاه های استان لرستان در سال 1395 با موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که با همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نورلرستان و با حضور دکتر ابراهیم رزاقی( اقتصاد دان برجسته کشور) ، مدیریت شعب بانک ملی لرستان، رئیس بسیج اساتید استان و اعضای هیات علمی دانشگاههای استان برگزار شد، با اشاره به نقش نخبگان دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: دانشگاهها باید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با آموزش و تربیت کارآفرین و نوآور بین دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کنند تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان اصلی ترین برنامه اقتصادی کشور پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان افزود: در اقتصاد مقاومتی ، کشور روند رو به رشد اقتصادی خود را حفظ می کند و در عین حال نقاط آسیب پذیر نیز شناسایی می شوند تا در راستای رفع آن آسیب ها گام برداشته شود.

همچنین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نورلرستان نیز در سخنانی ضمن تشریح رئوس برنامه ها و اهداف اینگونه نشست ها گفت: تمامی زیر ساخت ها برای سوق دادن اساتید برای نقش آفرینی اساتید در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی مهیا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی تصریح کرد: هدف ما حرکت دانشگاه از وضع موجود به سمت وسوی وضع مطلوب وایده آل است یعنی دانشگاهی که می تواند منشا تحولات در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، موسوی با برشمردن شاخص های 10 گانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سابقه اقتصاد مقاومتی در ایران به زمان هشت سال دفاع مقدس بر می گردد. رزمندگان با استفاده از اقتصاد مقاومتی با کمبود امکانات نظامی و بهداشتی اجازه تاراج حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن غاصب ندادند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا