ایران , ازمهم ترین وزنه های علمی سازمان همکاری اسلامی

'ایاد بن امین مدنی' که برای شرکت در پانزدهمین نشست مجمع عمومی کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری این سازمان (کامستک) به اسلام آباد سفر کرده است، روز سه شنبه در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا گفت: ما از نقش تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری این سازمان قدردانی می کنیم و در این بین، به نقش و جایگاه اعضایی مثل جمهوری اسلامی ایران که توانمندی های علمی و فناوری به مراتب بیشتر و گسترده تری نسبت به سایر اعضا دارند، اهمیت ویژه ای قائل هستیم.
وی پانزدهمین نشست مجمع عمومی کامستک را به عنوان یکی از کمیته های مهم چهارگانه سازمان همکاری اسلامی، مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد این نشست به نتایج ملموس و قابل اجرا دست یابد.

** تروریسم چالشی گذار است
ایاد بن امین مدنی در پاسخ به این سوال که مهم ترین چالش های پیش روی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و در مجموع جهان اسلام، چیست، گفت: مسائلی نظیر توسعه نیافتگی یا کند بودن روند توسعه و فقر از جمله مهم ترین چالش پیش روی بسیاری از کشورهای مسلمان است و رفع این مسائل، ازجمله اهداف سازمان همکاری اسلامی به شمار می رود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تروریسم را معضلی برای جهان اسلام نمی دانید، گفت: البته تروریسم هم از مشکلات پیش روی بسیاری از کشورهای مسلمان است اما آن را 'پدیده ای گذرا' می دانم. دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از ارائه توضیحات بیشتر در پاسخ به این سوال خودداری کرد.
وی در این گفت و گو تاکید کرد که 'معتقدم وحدت و یکپارچگی خوبی میان کشورهای عضور سازمان همکاری اسلامی وجود دارد.'
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای سفر به تهران در آینده نزدیک دارد، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت که برنامه ای برای سفر به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در طول ماه رمضان ندارد ضمن اینکه فعلا، سفر به تهران در دستور کار و برناه های او نیست.
ایاد مدنی در فوریه 2013 در دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در قاهره به سمت جانشینی 'اکمل الدین احسان اوغلو' منصوب و عملا دبیر کل سازمان همکاری اسلامی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا