استفاده از هر ابزاری برای حفظ محیط زیست الزامی است

 سید غلامرضا کاظمی دینان روز دوشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی سبز افزود: امروزه مساله محیط زیست دغدغه همگان است و فردی نیست که در این مورد بی تفاوت باشد.
وی ادامه داد: حتی آن فردی که آشغالی را بر زمین می اندازد نیز دغدغه محیط زیستی دارد حال اینکه چگونه باید حساسیت این دغدغه را بالا ببریم تا همگان متوجه وخامت اوضاع شوند، کاری است که از راه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره موسیقی سبز امکان پذیر می شود.
وی با تاکید بر اینکه قطعا در این راه مشکلات زیادی بر سر راه خواهد بود گفت: این کار یک وظیفه همگانی است و می توان از هر ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده کرد.
مشاور رییس بانک مرکزی به تاثیر موسیقی بر اشاعه فرهنگ محیط زیستی اشاره کرد و افزود: موسیقی زاده و زبان طبیعت است، اگر به وزش باد یا بارش باران توجه کنیم می بینم که تمام آنها بر اساس نت مشخصی زده می شوند، در واقع می توان گفت که نت موسیقی از طبیعت گرفته شده است بنابراین برای حفظ آن باید تلاش کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه ای ، موسیقی در آن شکل می گیرد به عنوان مثال موسیقی در لرستان به علت موقعیت جغرافیایی و نحوه زندگی حالت حماسی دارد اما همان موسیقی در شمال کشور بسیار آرامش بخش و شاد کننده است که می توان با کمک همین موسیقی و رعایت خط مشی آن به محیط زیست کمک کرد.
کاظمی دینان تاکید کرد: بنابراین اگر بتوانیم پل ارتباطی بین موسیقی و محیط زیست را ایجاد کنیم قطعا پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد و مردم بیشتر با مقوله محیط زیست آشنا می شوند ضمن اینکه هنر می تواند موجب ارتقای فرهنگی در جامعه شود.
نخستین جشنواره موسیقی سبز دوم خرداد سال آینده در 6 بخش اصلی موسیقی ایران شامل بی کلام، کلاسیک، مدرن و تلفیقی، ترانه ها و موسیقی های کودکانه، موسیقی نواحی و اکسترال برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا