نابودی ویروس‌های مرگبار با ابر مولکول

ویروس‌هایی همچون ابولا، زیکا و یا حتی ویروس‌های آنفلوانزا مشکلات زیادی در سراسر جهان ایجاد کرده‌اند، اما گروهی از محققان IBM و IBN با ماکرومولکول روشی برای تهدید ویروس‌ها و پیشگیری از سرایت به بشر ارائه داده‌اند.

سرپرست این تحقیق جیمز هیدریک از مرکز تحقیق آلمادن IBM و مرکز تحقیق سن‌خوزه کالیفرنیا اظهار کرد: ماکرومولکول با روشی غیرمعمول از بشر در برابر ویروس‌ها حمایت خواهد کرد.

در این تحقیق محققان ویروس‌های RNA و DNA را به دلیل تفاوت با دیگر ویروس‌ها در نظر نگرفتند و بر گلیکوپروتئین توجه کردند. تمامی ویروس‌ها به آن متصل شده و به سلول‌های بدن حمله و انسان را بیمار می‌کنند.

ماکرومولکول از عوامل کلیدی در مبارزه با ویروس‌هاست. اول اینکه قادر به جذب ویروس‌ها به سمت خود با استفاده از نیروی الکترواستاتیک بوده و مانع اتصال به سلول‌های سالم می‌شود. بعد از آن میزان اسیدیته ویروس را خنثی و از تکثیر آن پیشگیری می‌کند. البته سرعت ماکرومولکول بیشتر از ویروس‌هاست.

بر اساس اظهارات شرکت Fast ماکرومولکول توسط رایانه طراحی شده و در آزمایشگاه در مبارزه با ابولا، تب دنگی، ماربورگ، آنفلوانزا، چیکونگونیا، انترو71 و هرپس سیمپلکس موفق بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس ریپورت، با این وجود محققان با بیان اینکه ماکرومولکول به زودی در دسترس نخواهد بود اظهار کردند: امیدواریم ورود این ابرمولکول به بازار سه تا پنج سال آینده محقق شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا