مسابقه نورابن هیثم سبب توسعه کمی و کیفی مطالعات درسی دانش ­آموزان می شود

 رضا درمان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه دانش­آموزی نور ابن هیثم یکی از بهترین اتفاقات علمی است که در سطح کشور رقم خورد، گفت: این مسابقه توسط جایزه مصطفی(ص) برگزار شد که این مهم تاثیر بسیاری در افزایش انگیزه دانش­آموزان دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه دانش ­آموزی نور ابن هیثم موجب توسعه کمی و کیفی میزان مطالعات درسی دانش­آموزان شده است، اظهار کرد: امروزه دانش ­آموزان صرفا به خواندن، حفظ کردن و حاضر شدن سرامتحانات می­پردازند؛ ولی این مسابقه باعث شده است تا افراد با مطالعه عمیق و حضور در کتابخانه­ها اقدام به انجام کارهای خلاقانه کنند.
درمان، ضمن تاکید بر اینکه با برگزاری این مسابقه توسط جایزه مصطفی(ص) اصل مشورت گرفتن از والدین و افرادی که در فضای علمی از سطح آگاهی خوبی برخوردار هستند بین دانش ­آموزان رشد پیدا کرد، افزود: بر همگان واضح است که ابزارهای مختلفی برای یادگیری در فضای مدرسه وجود دارد؛ ولی به دلیل مدل آموزش درس به دانش­ آموزان اهمیت خود را از دست داده­ اند؛ بنابراین مسابقه دانش­ آموزی نور ابن هیثم نشان داد که می ­توان یک بازنگری در روش­ها و مدل­های درسی داشت.

مسابقه نور ابن هیثم کاربردهای عملیاتی علم را ترویج می‌کند
مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی با اشاره به اینکه جای خالی مسابقه­ های دانش ­آموزی مانند نور ابن هیثم سال­ها است که حس می شد، تصریح کرد: این مسابقه کاربردهای عملیاتی علم را ترویج می ­کند از این رو چنین مسابقه ­هایی می­تواند در سطح آموزش عالی نیز برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه جایزه مصطفی(ص) تاکنون مسیر خوبی را طی کرده است، گفت: باید بخش خصوصی و البته بخش دولتی سرمایه­ گذاری بیشتری در راستای تحقق اهداف جایزه مصطفی(ص) انجام دهند.
درمان، با اشاره به اینکه جایزه مصطفی(ص) با رویکرد خود وارد لایه­ های کاربردی علم شده است، خاطرنشان کرد: این جایزه در آینده­ای نزدیک می­تواند هم ردیف جایزه­ های برتر دنیا قرار گیرد؛ البته نباید فراموش کرد که جایزه مصطفی(ص) علم را کاربردی ­تر می­ کند و این تفاوت بارز آن با سایر جوایز مطرح دنیا است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا