غذای نوزاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کارشناسان تغذیه نسبت به استفاده از برخی محصولات تجاری که به عنوان نخستین وعده های غذائی مورد استفاده قرار می گیرند هشدار داده و اعلام کردند مصرف این مکمل ها ممکن است خطر مشکل بلع و ایجاد  خفگی برای نوزادان را در پی داشته باشند  چنان که برخی از این محصولات موفق به رعایت توصیه های آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نشده اند.

کارشناسان تغذیه کودک به مادران توصیه می کنند، دادن غذاهای جامد به کودکان باید از زمانی آغاز شود که کودک بدون حمایت والدین قادربه نشستن باشد و بتواند دستان خود و یا اشیاء دیگر را به طرف دهان بیاورد. غذاهای کودکان باید نرم، به آسانی قابل بلع بوده و به قطعات کوچک تقسیم شده باشد.

کارشناسان تغذیه کودک به مادران توصیه می کنند، دادن غذاهای جامد به کودکان باید از زمانی آغاز شود که کودک بدون حمایت والدین قادربه نشستن باشد و بتواند دستان خود و یا اشیاء دیگر را به طرف دهان بیاورد. غذاهای کودکان باید نرم، به آسانی قابل بلع بوده و به قطعات کوچک تقسیم شده باشد. به منظور بررسی دقیق تر این مساله ؛ محققان نه محصول  که به عنوان اولین غذاهای نوزادان به بازار عرضه شده اند را مورد آزمایش قرار دادند تا مشخص کنند آیا آن ها بر طبق استانداردهای مورد نظرهستند یا خیر.

همه این محصولات عرضه شده به بازار شامل طرحی از یک کودک در حال خزیدن و دارای غلات به عنوان غذای جامد معمول برای نوزادان بودند.  در بخشی از این مطالعه،  به صورت تصادفی به 11 محقق چشم بسته، یکی از این غذاها داده شد و از آن ها خواسته شد تا  بدون استفاده از دندان، غذای خود را در دهان حل کنند. آن ها هر محصول را چهار بار تست کردند، دو بار هنگامی که غذا تازه بود و دو با دیگر زمانی که غذا حداقل برای مدت یک ساعت بیرون مانده بود. آن ها سپس مدت زمانی را که ماده غذایی برای حل شدن کامل در دهان و یا به اندازه کافی کوچک شدن که بدون مشکل قابل بلع باشد را ثبت کردند. سرپرست محققین این مطالعه، نیکول آوادالا از مرکز پزشکی کودکان کوهن در نیویورک، گفت: درحالی که همه این غذاها برای کودکان در یک رده سنی طبقه بندی شده اند ولی تغییرات قابل توجهی در اندازه محصولات، شکل و غلظت آن ها وجود داشت. چندین محصول باید به قطعات کوچکتر شکسته شوند که بتوانند مناسب اندازه دهان نوزاد شوند. وی ادامه داد: تنها  دو محصول تست شده دارای تمام معیارهای استاندارد غذای نوزادان بوده و نگرانی خطر خفگی در چهار مورد از نه محصول فوق وجود دارد. علاوه بر این، دو مورد از محصولات تست شده، هنگامی که از بسته بندی برای یک مدت طولانی خارج شدند،  نیاز به زمان بسیار طولانی تری برای حل شدن داشتند. اگر چه محققان اعلام کردند که شرکت های تولید کننده این محصولات از یافته های این تحقیق مطلع شده اند، اما نام این محصولات تا زمان ارائه گزارش در دوم ماه مه منتشر نخواهد شد. چکیده این تحقیق در نشست مجمع دانشگاهی اطفال 2016 ارائه خواهد شد.

منبع: thehealthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا