گردش مجازی 360 درجه در خانه اپرای سیدنی

فناوری نو ظهور و در حال پیشرفت واقعیت مجازی امکانات جدیدی را برای انسان ها به ارمغان آورده است که پیش از این حتی تصور آن برای بسیاری از افراد غیرممکن بود. یکی از این امکانات نیز سفر به نقاط مختلف جهان و مشاهده آثار باستانی و جاذبه های گردشگری آنها بدون حضور فیزیکی در محل یاد شده است.

خانه اپرای سیدنی که از لحاظ معماری یکی از متفاوت ترین بناهای جهان از نظر معماری محسوب می شود هم اکنون در همکاری جدید خود با موسسه فرهنگی کمپانی گوگل به مردم اجازه می دهد تا به صورت مجازی و با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یاد شده در این مکان به صورت مجازی به گشت و گذار بپردازند.

در همین راستا نیز خانه اپرای سیدنی که از لحاظ معماری یکی از متفاوت ترین بناهای جهان از نظر معماری محسوب می شود هم اکنون در همکاری جدید خود با موسسه فرهنگی کمپانی گوگل به مردم اجازه می دهد تا به صورت مجازی و با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یاد شده در این مکان به صورت مجازی به گشت و گذار بپردازند. مدت زمان این تور مجازی که در حدود 9 دقیقه تخمین زده شده است شامل نمایش اجرایی از ارکستر سمفونیک سیدنی و نماهایی از مناطق مختلف این بنا است.

البته قطعا قرار گرفتن به صورت مجازی در این مکان و گذراندن تنها 9 دقیقه در آن به هیچ وجه نمی تواند به صورت کامل تجربه حس بودن واقعی در این بنا را زنده کند. با این وجود به کار گیری فناوری یاد شده در راستای نمایش بناها و جاذبه های گردشگری به علاقه مندان ایده بسیار هوشمندانه ای است زیرا تمام افراد توانایی سفر به سراسر دنیا و دیدن تمامی جاذبه آن را ندارند.

به این ترتیب می توان گفت که گذراندن چنین تور هایی به صورت مجازی هر قدر هم محدود باشد می تواند بینشی کلی از جاذبه گردشگری یاد شده را به علاقه مندان ارائه دهد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا