رونمایی از نسل جدید خودروهای نظامی

آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به DARPA برای تحقق یکی از مهمترین برنامه های آتی خود یعنی GXV-T هشت قرارداد جدید با دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی این کشور منعقد کرده تا نسل جدید خودروهای نظامی هوشمند برای ارتش آمریکا را بسازند.
از جمله این دانشگاهها می توان به دانشگاه کارنگی ملون و SRI International اشاره کرد. هدف از همکاری جدید، ارایه سیستم های نظامی هوشمندتر و سریعتری است که در آن دیگر خبری از فولاد سنگین نبوده و در مقابل سرعت و چالاکی آن در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد.
محققانی که این پروژه را هدایت می کنند از پیشرفته ترین سیستمهای مادون قرمز، آکوستیک و الکترومغناطیس برای مخفی نگاه داشتن آن از سیستمهای شناسایی استفاده می کنند
DARPA به دنبال دستیابی به سیستم حرکتی کاملی است که دیگر در آن خبری از به کارگیری فلزات سنگین نبوده و در عوض کارایی آن به طرز چشمگیری ارتقا یابد تا جایی که به راحتی از سطوح شیب دار بالا و پایین رفته و همزمان پایداری قابل توجهی هم داشته باشد
چنین سیستم حرکتی به پیشرفته ترین حسگرها مجهز خواهد بود تا نظامیانی که با آن در ارتباط هستند آگاهی به مراتب بهتری نسبت به قبل از محیط اطراف داشته باشند.
نظامیانی که در کابین مخصوص این سیستم حرکتی قرار می گیرند اشراف کاملی نسبت به محیط اطراف خواهند داشت که از این حیث می توان آن را با کابین خلبان مقایسه کرد.
نکته مهم دیگر مربوط به در امان ماندن آن از سیستمهای شناسایی می شود. محققانی که این پروژه را هدایت می کنند از پیشرفته ترین سیستمهای مادون قرمز، آکوستیک و الکترومغناطیس برای مخفی نگاه داشتن آن از سیستمهای شناسایی استفاده می کنند.
منبع:gizmag
مترجم:مهدی پیرگزی
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا