پیوند جریان فناوری داخلی با خارج از كشور پس از تحریم ها

حبیب رستمی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره دانایی خلیج فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد در شهر بوشهر افزود: هدف اولیه این جشنواره در طی شش دوره آن، قرار دادن اقدامات نوعی در طول یك سال گذشته در معرض دید صاحبان صنایع به خصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
وی اضافه كرد: در گام دوم، این طرح ها پالایش و داوری شده و در واقع برترین طرح ها انتخاب می شوند و به صورت خاص مورد توجه صنایع قرار می گیرند. در این میان، طرح اول صنعت نفت در واقع خود را متعهد به تجاری سازی آن طرح می داند و تجربه سال گذشته نشان داده است كه این اتفاق می افتد.
رستمی با تاكید بر این كه وزارت نفت حمایت از طرح های قابل استفاده را وعده داده است، گفت: طرح ها رسیده به مرحله جشنواره معمولا به ذات خود كاربردی هستند و قابلیت اجرا دارند، بنابراین همه طرح ها از پتانسیل لازم برخوردارند و همچنین حمایتی كه از سال قبل وزارت نفت از این جشنواره داشته، كمك زیادی به ورود طرح ها به صنعت كرده است. 
وی اظهاركرد: قبل از رفع تحریم ها، حوزه تجاری سازی و دانش بنیان كشور از مشكلات زیادی برخوردار بود اما امروز ما شاهد طرحی هستیم كه صادر هم شده است. طرح ها در مرحله نخست، باید پایلوت اجرای آن در داخل كشور باشد و زمینه ای ایجاد شود و سپس صادرات آن صورت گیرد.
رئیس پارك علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر همچنین از حمایت 500 میلیون ریالی با نرخ چهار درصد از طرح‌های برتر ششمین جشنواره «دانایی خلیج فارس» توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به طرح برتر این جشنواره جایزه نخبگی «شهید تندگویان» اعطا می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: طرح‌هایی كه دارای نمونه صنعتی باشند و یا وارد صنعت شده باشند، می‌توانند در این جشنواره علمی شركت كنند ضمن اینكه در ششمین دوره جشنواره دانایی خلیج فارس، 181 طرح از 24 استان كشور ارسال شده است.
وی اظهاركرد: امروز 18 طرح از سوی صاحبان آنها در این جشنواره دفاع می شود كه از سوی 71 داور از حوزه صنعت و دانشگاه قبلا مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته‌اند.
ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس از امروز تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، با محوریت فناوری ها و ایده های برتر در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی برقرار است.
هدف این رویداد كه هر سال توسط پارك علم و فناوری خلیج فارس برگزار می شود، در راستای شناسایی استعدادها، كشف نوآوری ها، ایجاد ارتباط میان پژوهشگران، نوآوران، نخبگان، فن‌آفرینان و صنعتگران و ایجاد فضای رقابت و توسعه نوآوری در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین سایر فناوری ها است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا