نشاط دانشگاه با فضای پرسشگر دانشجویی

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در نشست رییس و اعضای هیأت رییسه با مسئولین و جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، ضمن تشکر از حضور دانشجویان، برگزاری چنین نشست‌هایی را نشانه ظرفیت بالای دانشجویان برای بحث و پیگیری مسائل در قالب گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: «با تمام وجود اعتقاد داریم که دانشگاه بدون دانشجو بی‌معناست و بسیار خوشحالیم از اینکه دانشجویان در عین صراحت، با رعایت ساختار و ادب دانشجویی، مسایل را مطرح می‌کنند. خوشحالی دیگر آن است که می‌بینیم با وجود تغییر نسل‌ها، دغدغه‌های دانشجویان تغییر نکرده و همانند نسل ما و نسل‌های گذشته، نسبت به مسایل کلان دانشگاه حساسیت و نظر دارند».

دکتر نیلی در ادامه گفت: «دانشجویان مثل ما نسبت به مسایل دانشگاه واقف‌اند، اما نکته مهمی که هست عمق اطلاع دانشجویان از مسایل دانشگاه است که ما مسایل را از جمیع جهات در نظر می‌گیریم و وظیفه داریم برای حل آنها فکر کنیم و راه حل بدهیم. پس در اصل مسایل اختلاف نظری نیست، ولی دانشجویان عزیز، گاهی از موانع و ظرفیت‌های حل مسایل آگاه نیستند و این باعث می‌شود که مسایل را طور دیگری ببینند».

رییس دانشگاه ادامه داد: «در عین حال مطالبات همه تشکل‌ها برای ما مهم و ارزشمند است و تلاش می‌کنیم با همدلی همدیگر، این دغدغه‌ها و مطالبات را رفع کنیم. دانشگاه هم البته مطالباتی از تشکل‌های دانشجویی دارد که ان شاءالله متقابلاً آنها را به دانشجویان منتقل خواهد کرد تا این ارتباط و تعامل موثر و دو طرفه، در نهایت به حل مسائل دانشگاه و دغدغه‌های دانشجویان و مسئولین بینجامد».

در این جلسه ۱۲ نفر از دانشجویان از دانشکده‌های مختلف و تشکل‌های دانشجویی به طرح برخی دغدغه‌های خود در مورد مسائل دانشگاه پرداختند.

موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان، در خصوص مسایلی چون: «کثرت ارتباطات بین‌المللی دانشگاه»، «ارزیابی موثر سطح علمی استادان»، «کم‌شدن سرعت رشد علمی دانشگاه»، «ضعف اطلاعات و مهارت کارکنان و کارشناسان بخش‌های آموزشی»، «عدم وحدت رویه در مورد مسایل آموزشی در کل دانشگاه»، «مسایل خوابگاه‌های سطح شهر»، «جشن‌ها، مراسم و اردوهای دانشجویی در برخی دانشکده‌ها»، «وضعیت پردیس‌های خودگران»، «جذب استادان ضعیف و کم‌بنیه به لحاظ علمی»، «فساد علمی برخی استادان»، «صدور برخی مجوزهای برنامه‌های دانشجویی»، «فعالیت‌های مغایر روال برخی تشکل‌های دانشجویی» و مسایلی از این دست بود که پس از استماع سخنان آنها، مسئولین آموزشی و فرهنگی دانشگاه و هم‌چنین رییس دانشگاه به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران،با توجه به طولانی‌شدن و عدم امکان پاسخ به سوالات دانشجویان، مقرر شد جلسه دیگری نیز در همین خصوص تشکیل و به صورت مبسوط به مسایل و دغدغه‌های دانشجویان پاسخ داده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا