امنیت سایبری به ارزش 178 میلیون دلار

امروزه امنیت اطلاعات به اندازه امنیت فیزیکی و چه بسا در حدی بالاتر از آن حائز اهمیت شده است. هر روز منابع خبری از اقدامات هکرها و در هم شکستن ساختارهای امنیتی بسیار بزرگ اخباری را منتشر می کنند که این موضوع نشان دهنده نا امن بودن دنیای سایبری امروزی است که بخش عمده ای از زندگی روزانه انسان ها را به خود اختصاص داده است.

استرالیا در طول بازه زمانی 4 ساله قادر به استفاده از بودجه ای 230 میلیون دلاری (178 میلیون دلار آمریکا) برای بهبود زیرساخت های امنیتی خود به منظور مقابله با تهدیدهای سایبری خواهد بود.

حال امنیت سایبری در زمینه امور دولتی تنها وجهه اقتصادی یا فردی نخواهد داشت بلکه می تواند موجب شکل گیری مناقشات سیاسی و ایجاد بحران های منطقه ای نیز بشود. این امر موجب شده است تا دولت ها نیازی دوگانه برای رسیدگی به مسئله امنیت سایبری داشته باشند تا به صورت همزمان هم به وضعیت امنیت برای افراد کشور خود رسیدگی کرده و هم اطلاعات دولتی را از دسترس افراد غیر مجاز دور نگاه دارند.

به تازگی دولت استرالیا بودجه عظیمی را به مقوله امنیت سایبری اختصاص داده است تا بتواند به این مهم به صورتی مناسب رسیدگی کند. بر اساس اطلاعاتی که نخست وزیر این کشور، مالکوم ترنبال در اختیار رسانه ها قرار داده است، استرالیا در طول بازه زمانی 4 ساله قادر به استفاده از بودجه ای 230 میلیون دلاری (178 میلیون دلار آمریکا) برای بهبود زیرساخت های امنیتی خود به منظور مقابله با تهدیدهای سایبری خواهد بود.

البته در این میان شایعاتی نیز به گوش می رسد که بر اساس آنها بخشی از این بودجه به فعالیت های تهاجمی سایبری اختصاص خواهد یافت. این فعالیت ها شامل شنود اطلاعات کاربران در داخل و خارج این کشور نیز خواهد بود که البته و به صورت بدیهی ترنبال هیچ اشاره ای به آن نکرده است و چه بسا در صورت مواجهه با سوال در این باره، چنین امری را به صورت کامل تکذیب کند.

منبع:engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا