ساخت نیروگاه هسته ای شناور توسط چین

به تازگی روزنامه چینی گلوبال تایمز اخباری را منتشر کرده است که بر اساس آن دولت این کشور قصد دارد تا برنامه ویژه ای را در زمینه ساخت نیروگاه های هسته ای اعمال کند که این امر می تواند تفاوتی عمده در نحوه عملکرد این نیروگاه ها ایجاد کرده و به این کشور آزاد عمل بیشتری برای نحوه استقرار آنها بدهد.

مسائل امنیتی فراوانی باید مدنظر سازندگان این سیستم ها قرار داشته باشد زیرا ایجاد کوچک ترین مشکل در این نیروگاه ها می تواند موجب ایجاد یک بحران زیست محیطی در دریاهای آزاد شده و عملا تمام جهان را تحت تاثیر قرار بدهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، چینی ها قصد دارند تا نیروگاه های هسته ای شناور را برای تامین نیروهای صنایع خود ایجاد کنند. این گزارش ها حاکی از این هستند که این پروژه شامل ساخت 20 نیروگاه هسته ای مستقر شده بر روی کشتی ها خواهد بود که به صورت شناور خواهند توانست تا به نقاط مختلف سفر کرده و انرژی مورد نیاز برای مناطق مختلف را به سادگی تامین نموده و سپس به منطقه دیگر بروند.

با این حال این موضوع به همین سادگی نیست و مسائل امنیتی فراوانی باید مدنظر سازندگان این سیستم ها قرار داشته باشد زیرا ایجاد کوچک ترین مشکل در این نیروگاه ها می تواند موجب ایجاد یک بحران زیست محیطی در دریاهای آزاد شده و عملا تمام جهان را تحت تاثیر قرار بدهد. یکی از مواردی که مخالفان این طرح مطرح می کنند این است که در صورت وقوع بحران های طبیعی مانند سونامی، این ایستگاه ها می توانند به سادگی در خطر قرار گرفته و نجات آنها بسیار دشوار شود.

البته این طرح چندان جدید نیست و در طول جنگ جهانی دوم شاهد حضور زیردریایی های دارای منبع انرژی هسته ای در کانال پاناما بوده ایم که حتی تا به امروز نیز به عملکرد خود ادامه می دهند. دولت چین اعلام کرده است که این پروژه را در سال 2018 میلادی به اجرا در خواهد آورد.

منبع:Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا