نمایش یافته های دانشمندان استرالیایی در قفس فاراده

برخی از دانشمندان برای ارائه دانش خود به مردم عادی از روش های عادی استفاده نمی کنند و به دنبال راهکارهایی متفاوت برای جذب همگان به سوی علم هستند. بهترین نمونه این موارد را می توان مرکز تحقیقات نانو در استرالیا دانست. محققان فناوری نانو در دانشگاه سیدنی هم اکنون از ساختمان ویژه ای جهت تحقیقات خود بهره مند شده اند که دارای اتاق های بسیار تمیز، طبقات بدون ارتعاش و قفسه های فاراده متعدد است.

این ساختمان از طبقات معلق ساخته شده است به این ترتیب ارتعاشات خارجی نمی توانند بر روی آزمایش های در حال انجام تاثیر بگذارند

مقامات علمی این موسسه جدید به کار گرفته شده برای تحقیقات فناوری نانو را یکی از کنترل شده ترین مکان های روی زمین می دانند. لیست قابلیت های این ساختمان به حدی بالاست که بسیاری از دانشمندان را به حضور در آن ترغیب می کند.

این ساختمان از طبقات معلق ساخته شده است به این ترتیب ارتعاشات خارجی نمی توانند بر روی آزمایش های در حال انجام تاثیر بگذارند.علاوه بر این، دیوار های تمامی آزمایشگاه های این ساختمان نیز با لایه های آلومینیومی پوشیده شده اند و سیگنال های الکترومغناطیسی نمی توانند به آنها وارد شوند. در نهایت دما، فشار و رطوبت ساختمان نیز با دقت تحت کنترل قرار گرفته است.

در ساختمان یاد شده امکاناتی برای تدریس برخی دروس نیز تعبیه شده است اما بیشتر کاربرد این ساختمان جهت انجام آزمایش های فناوری نانو خواهد بود.

شایان ذکر است که قفس فاراده، سیستمی است که مایکل فاراده آن را اختراع کرده بود و در حقیقت یک اتاقک فلزی است که دربرابر نفوذ امواج رادیویی و الکترومغناطیسی مقاومت می کند و دارای کاربری های بسیاری  در زمینه علوم الکتریکی است.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا