160 ميليون آمريكايي در هواي آلوده تنفس مي كنند

'جمعيت ريه آمريكايي'روز چهارشنبه با انتشار گزارشي هشدار داده است كه تداوم گرمايش جهاني درآينده نزديك سبب افزايش خشكسالي ها و آتش سوزي هاي جنگلي وافزايش الودگي هوا بخصوص دربخش هاي زيادي از ايالت هاي غربي اين كشور خواهد شد.
دراين گزارش با اشاره به اين كه آلودگي هوا به مرگ هاي زودرس، سرطان ريه، آسم ،ضايعات قلبي –عروقي و مشكلات تناسلي منجر مي شود گفته شده است كه شهر لس آنجلس آمريكا با وجود آن كه در 15 سال گذشته در بهترين شرايط خود از نظر آلودگي قرار داشته از نظر در صد آلودگي هوا يكي از آلوده ترين شهر هاي امريكا بشمار مي رود.
بر اساس همين گزارش شهر لوس آنجلس در سال هاي اخير با خشكسالي ها و آتش سوزي هاي جنگلي عمده اي روبرو بوده و همين مسئله ميزان الودگي هواي اين شهر را بيش از ساير نقاط آمريكا افزايش داده است.
علاوه بر شهر لس انجلس كه در صدر جدول 10 شهر آلوده اين كشور قرار گرفته شهر هاي ساليناس ايالت كاليفرنيا، هونولولو پايتخت ايالت هاوايي ،برلينگتون در ايالت ورمونت و شهر الميرا در ايالت نيويورك دراين گزارش از جمله آلوده ترين شهر هاي آمريكا ذكر شده اند.
جمعيت ريه آمريكايي از همه ايالت هاي آمريكايي خواسته است تهديدهاي ناشي از آلودگي هوا را جدي گرفته و با اجراي تدابيرلازم و از جمله جايگزين كردن انرژي هاي پاكيزه از افزايش آلودگي هوا و بروز ضايعات تنفسي و بهداشتي فاجعه آميز در اين كشور جلوگيري كنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا