رونمايي ازاختراعات دو دانش آموزكازروني درزمينه فضا هوا

يكي از اين دانش آموزان مبتكر در حاشيه آييني كه به همين منظور برگزار شده بود در مورد طرح ابتكاري خود كه جت جنگي اف 22 است، در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: اين جنگنده كه با باطري كار مي كند قادر به پرواز با سرعت 170 كيلومتر در ساعت است.
امير مهدي فرهاديان كه در كلاس هفتم دبيرستان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي كازرون تحصيل مي كند، افزود: هدف و پيام من از طراحي اين جنگنده اين است كه جوانان ايراني در بخش فضا و هوا مي توانند در ساخت ابزارآلات جنگي به روز، فعال باشند و در پيشرفت علمي كشور نقش موثري ايفا كنند. 
ديگر دانش آموز مبتكر كه سازنده دستگاه عمود پرواز يا كواد كوپتر است در مورد قابليت هاي اين دستگاه گفت: اين وسيله براي شناسايي و فيلمبرداري تا 2كيلومتر قادر به پرواز به صورت عمودي است و با اين ابعادي كه طراحي شده مي تواند اجسامي را به وزن يك كيلوگرم حمل كند.
علي محقق پور كه او نيز دانش آموز كلاس هفتم دبيرستان سما كازرون است، در مورد تفاوت اين دستگاه با ساير دستگاههاي ساخته شده، بيان داشت: مي توان بر روي اين دستگاه كواد كوپتر موقعيت ياب (GPS) نصب كرد و با دستوري كه به دستگاه كنترل كننده داده مي شود مي تواند به مبدا پرواز و خانه بازگردد. 
اين دانش آموز مبتكر گفت: در ابتداي مهر 94 با پيشنهاد مسئولان دبيرستان سما به اتفاق امير مهدي فرهاديان مبادرت به ساخت اين دو دستگاه كرديم و امروز شاهد پرواز آنها هستيم. 
مربي اين دو دانش آموز مبتكر نيز اظهار كرد: هدف از ساخت اين دو طرح، ايجاد انگيزه در دانش آموزان خلاق و پژوهشگر است. 
حسين آبادي افزود: با توجه به اينكه دستگاهها در حوزه فضا هوا پيوسته به روز مي شود بايد جوانان كشورمان با ساخت اين گونه دستگاهها بتوانند در آينده پيشرفت هاي ارزنده اي براي كشورمان به ارمغان آورند. 
وي اضافه كرد:در جشنواره دانش آموزي كه سال 94 در استان سمنان برگزار شد، مقدمه اين كار را شروع كرديم كه خوشبختانه با موفقيت به انجام رسيد و در جشنواره امسال با دست پُر شركت خواهيم كرد.
به گزارش ایرنا , در اين آيين، معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و امام جمعه كازرون از اين دو دانش آموز مبتكر تقدير كردند.
شهرستان كازرون در فاصله 120 كيلومتري غرب شيراز واقع شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا