برگزاري سمپوزيوم ارزيابي فناوري‌هاي سلامت، تجربه مشترك ايران و اسپانيا

به گزارش دانشگاه علوم پزشكي تهران، دكترعلي اكبري ساري و دكتر اميرحسين تكيان رئيس و معاون بين‌الملل دانشكده بهداشت، مدعويني از وزارت بهداشت، اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف در اين برنامه كه چهارشنبه اول ارديبهشت برپا شد، حضور داشتند.
دكترتكيان در حاشيه اين سمپوزيوم اظهاركرد: پيرو سفر هيأت دانشگاه علوم پزشكي تهران به اسپانيا و حضور در دانشگاه سانتياگو دي كمپوستلا، فرصت تعامل با دكتر راوينا و دعوت از وي جهت حضور در دانشكده بهداشت فراهم شد.
معاون بين‌الملل دانشكده بهداشت با بيان اينكه دكتر راوينا از اساتيد اپيدميولوژي و طب پيشگيري دانشگاه مذكور و فردي شناخته شده در حوزه ارزيابي فناوري‌هاي سلامت است، گفت: در همين راستا با حضور هيأت اسپانيايي در دانشگاه، بستر لازم براي برگزاري اين سمپوزيوم ايجاد شد.
وي افزود: گروه سلامت جهاني و سياست‌گذاري عمومي و موسسه ملي تحقيقات سلامت كشور، دانشكده بهداشت را در برگزاري سمپوزيوم مذكور همراهي كرده‌اند.
تكيان تصريح كرد: بخش نخست اين سمپوزيوم به ارائه تجربيات ارزيابي فناوري‌هاي سلامت ايران توسط دكتر مجدزاده، رئيس موسسه ملي تحقيقات سلامت كشور اختصاص يافت و در بخش بعدي نيز تجربيات اسپانيا در اين زمينه بيان شد.
معاون بين‌الملل دانشكده بهداشت با اشاره به اهميت مقوله ارزيابي فناوري‌هاي سلامت در نظام سلامت كشور اظهاركرد :با توجه به منابع محدود در نظام سلامت امكان بهره‌برداري از تمامي تكنولوژي ها فراهم نيست برهمين اساس اين ارزيابي‌ها به صورت شواهد محور به گزينش بهترين اقدامات با صرف هزينه كمتر كمك خواهد كرد.
وي همچنين از مهيا بودن امكان همكاري‌هاي گسترده‌تر با دانشگاه سانتياگو دي كمپوستلا در اين زمينه خبر داد و بيان داشت: در نشستي مشترك با دكتر راوينا در مورد فرصت‌هاي آموزشي مشترك، تربيت نيروي انساني در مقاطع فوق‌ليسانس و دكتري، انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي و در نهايت تبادل اساتيد و دانشجويان با رويكرد انتقال تجربيات به بحث و تبادل‌نظر مي‌پردازيم.
تكيان ابراز اميدواري كرد برگزاري سمپوزيوم و نشست مشترك به پيشبرد اهداف دو كشور در زمينه ارزيابي فناوري سلامت با محوريت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران و سانتياگو دي كمپوستلا كمك كند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا