زندگی در سایه اقتصاد دیجیتال

سازمانهایی که به جنبش اقتصاد دیجیتال میپیوندند، فعالانه، خدمات و محصولات خود را در زمان نیاز مشتریان و بدون درخواست آنها ارائه میدهند. پیشبینی و عرضه محصولات، پیش از آنکه مردم حس کنند به آنها نیاز دارند، بخش دیگری از اقتصاد دیجیتال است.

پروفسور مارک کوالکوویچ، از اساتید PwC Chair in Digital Economy، بر این باور است که در آینده، گواهینامه رانندگی (به محض ورود به سن قانونی) برای متقاضی ارسال خواهد شد؛ خردهفروشان پیامی را برای مشتری ارسال کرده و اعلام میکنند که باتوجه به اتمام بسته پودر در منزل، بسته جدیدی را ارسال کردهاند.

در اقتصاد دیجیتال سازمان‌های فعال به شرکای قابل اعتماد و بخش نامرئی زندگی مردم تبدیل می‌شوند.

اقتصاد دیجیتال همه چیز، از راه و روش زندگی تا شیوه کسب و کار را تغییر خواهد داد. در مرکز این دگرگونی، هویت دیجیتال منحصر بفرد ما قرار دارد و به تنهایی گزینش میکنیم که کدام سازمانهای منتخب، با ما در تعامل باشند.

کوالکوویچ تأکید میکند: اگرچه بخشی از حریم خصوصی خود را (در اقتصاد دیجیتال) از دست خواهیم داد، اما در عوض تسهیلات بیشتری دریافت خواهیم کرد؛ بطورمثال، مردم در استفاده از روش پرداخت paywave ( (Visaتردید داشتند، اما امروزه اغلب افراد از آن استفاده میکنند، چراکه باعث صرفه جویی قابل توجه در زمان میشود. داشتن هویت دیجیتال، کمک میکند تا کنترل بیشتری بر روی کسانی داشته باشیم که اطلاعات ما را دریافت میکنند.

(در اقتصاد دیجیتال) سازمانهای فعال به شرکای قابل اعتماد و بخش نامرئی زندگی مردم تبدیل میشوند.

پروفسور کوالکوویچ با همکاری مسئولان ایالت کوئیزنلند (و دانشگاه صنعتی کوئیزنلند استرالیا)، بدنبال کشف یک رویکرد فعال برای ارائه خدمات سریع، مقرون به صرفه، و در عین حال شخصی و آسانتر برای مشتریان است. بطورمثال، یک شرکت که بر مصرف آب مشتریان نظارت داشته و (با تغییر میزان مصرف)، نشت احتمالی را بسرعت تشخیص داده و بدون درخواست مشتری، تعمیرکاری را ارسال کند.

بینش دقیقتر نسبت به نیازهای مشتریان و تعامل بهتر با آنها با هدف شخصیسازی، اطلاع رسانی و فراهم کردن خدمات پیش از درخواست، هدف اصلی این برنامه عنوان شده است؛ این یعنی، "هر آنچه مشتری نیاز دارد، پیش از اعلام نیاز، برایش فراهم شود".

 

منبع: Phys.org

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا