بانوگرجی جسارت اندیشه ورزی در قرآن را به دیگران آموخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتكار در مراسم تجلیل از منیره گرجی قرآن ‌پژوه و نخستین و تنها نماینده زن مجلس خبرگان كه در سالن همایش‌های كتابخانه ملی برگزار شد، در سخنانی خطاب به استاد گرجی با بیان اینكه یكی از توصیه های مداوم استاد گرجی به شاگردانش، پناه بردن به قرآن در شرایط سخت بوده و هست، افزود: در شرایط و زمانه ای كه با هجمه ها و تهمت های ناباورانه به دین و پیامبر رحمت روبه رو هستیم، دیدگاه شما بسیار ارزشمند است.
معاون رئیس جمهوری اشاره ای هم به جایگاه انسان كنونی داشت و اظهار كرد: انسان كنونی سرگشته و هدف نهایی را گم كرده است.
وی یكی از كاستی های نظام كشور را عدم مفاهمه كافی با جهان دانست و افزود: ما در این زمینه كاستی های زیادی داریم و تنها برخی از شخصیت های سیاسی عالی رتبه كشور با دنیا ارتباط برقرار كردند و این در حالی است كه یكی از خصایل بانو گرجی برقراری مفاهمه مطلوب و برخوردار از اندیشه ورزی متعالی با جهانیان در جلسات بین المللی است كه حضور دارند.
ابتكار افزود: سپاس از شما كه اول جایگاه انسان را معرفی كردید و بعد زن و مرد را در این جایگاه یكسان قرار دادید. برحسب تجربه حضور مشترك در برخی سمینارهای جهانی به جرات می‌ گویم كه اندیشه شما جهانی بود و بعد بین ‌المللی پیدا كرد. مساله ‌ای كه می‌ توان یكی از كاستی‌ های انقلاب دانست كه مفاهمه و ارتباط با جهان جز در سطح معدودی از شخصیت‌های رده بالا دیده نشد و دیده نمی‌ شود. ممنون كه نگاه قرآن نسبت به زن را برای ما روشن كردید.
وی گفت: بزرگداشت خادمان و مهرورزان قرآن كریم در واقع بزرگداشت خود قرآن كریم است و باید از ریشه ‌هایی كه سبب می‌ شود كشور و فرهنگ ما درختان پربار و پرمیوه داشته باشد؛ حفاظت كنیم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: خوشحالیم كه اجازه دادید چنین مراسمی را برای شما برگزار كنیم. سپاس از تمامی خدمات شما در طی این همه سال. اینكه خدمات انسان جوانه بزند و ثمر داشته باشد تنها شامل بندگان خاص خدا می‌ شود. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با تشكر از حس شجاعتی كه به ما به عنوان یك زن دادید تا در مقابل این همه فشار كه در جامعه وجود داشت بایستیم. به خاطر دارم زمانی گفته بودید زن محیط زیست انسان است و این كاملا درست است.
منیره گرجی متولد 1308 در تهران، دارای تحصیلات حوزوی و تنها زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود. وی پایه گذار نخستین سازمان مردم نهاد مربوط به مسائل زنان است كه تحت عنوان مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان فعالیت می كند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا