فاجعه ای انسانی به روایت تصویر

همان طور که احتمالا در اخبار از این موضوع مطلع شده اید، زلزله بسیار شدیدی کشور اکوادور را لرزانده است و تعداد زیادی از انسان ها در این کشور کشته شده یا خانه و کاشانه خود را از دست داده اند. این زلزله که قدرت آن 7.8 ریشتر اعلام شده است عملا یکی از مخوف ترین زلزله های ثبت شده در تاریخ بوده و بر اساس آمار تا به حال حداقل تعداد 233 نفر کشته و 1500 نفر زخمی برجای گذاشته است

مرکز این زلزه 27 کیلومتری جنوب شرقی شهر ساحلی موئیزنا بوده است و بسیاری از شهر های این منطقه به واسطه این زمین لرزه آسیب جدی دیده اند..

گفته می شود که مرکز این زلزه 27 کیلومتری جنوب شرقی شهر ساحلی موئیزنا بوده است و بسیاری از شهر های این منطقه به واسطه این زمین لرزه آسیب جدی دیده اند. شایان ذکر است که زلزله یاد شده حتی نیرومندتر از زلزله 7.2 ریشتری سال 1987 اکوادور بوده و به عنوان مهیب ترین زلزله تاریخ این کشور محسوب می شود.

ساختمان های متعددی به واسطه این زلزله تخریب شده اند و قدرت این زمین لرزه به اندازه ای بالا بوده است که حتی به سازه های بزرگی مانند پل ها نیز رحم نکرده است. در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد در این کشور بی خانمان شده و منتظر کمک های امدادی از سوی جهانیان هستند. در ادامه می توانید گزارش تصویری مربوط به این رخداد را مشاهده کرده و عمق فاجعه زیستی این منطقه را دریابید.

منبع: National Geography

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا