چاپ سه بعدی خودوری دوزیست

بدون شک می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین اختراعات چند سال اخیر در آینده بشر را فناوری چاپ سه بعدی به حساب آورد. این فناوری تقریبا در همه زمینه ها کارایی خود را نشان داده است و می توان گفت که در آینده ای نه چندان دور می توان انتظار داشت که بتوان تقریبا هر چیزی را در خانه چاپ کرد.

این پروژه ویژه که uBox نام دارد، یک خودروی منحصر به فرد است که علاوه بر حضور در جاده ها می تواند در آب نیز شناور شده و در حقیقت در بیشتر محیط های کره زمین به کار گرفته شود.

حال در پروژه ای ویژه، دانشمندان دانشگاه کلمسون (Clemson) با همکاری با مرکز تحقیقات خودرویی اقدام به طراحی نسل اینده خودروها کرده اند. این پروژه ویژه که uBox نام دارد، یک خودروی منحصر به فرد است که علاوه بر حضور در جاده ها می تواند در آب نیز شناور شده و در حقیقت در بیشتر محیط های کره زمین به کار گرفته شود.

از مزایای اصلی این خودرو می توان به قابلیت ساخت آن با کمک فناوری چاپ سه بعدی اشاره کرد. به این ترتیب به سادگی می توان یک خودرو با قابلیت های یاد شده را در آینده ای نه چندان دور، چاپ کرد. البته نباید منتظر بود که به این زودی شاهد عرضه رسمی uBox در جهان باشیم و این پروژه مسلما تا مدت زمان معینی در حد یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند.

بدون شک نمی توان انتظار داشت که چنین طرحی در سطح جهانی بدون توجه شرکت های بزرگ به توفیق برسد و به همین دلیل نیز شرکت تویوتا اقدام به استفاده از این طرح مفهومی کرده و خودروی آینده خود را با کمک آن طراحی کرده است که در ابتدای متن تصویری از این طرح مفهومی را مشاهده می کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا