جهش یافتگی ژنتیکی در میان ما

یک سری از فیلم های هالیوودی و کتاب های مصور با نام مردان ایکس وجود دارد که محوریت آن انسان هایی هستند که از نظر ژنتیکی جهش یافته اند و به همین دلیل نیز قابلیت هایی فرا انسانی دارند. شاید این امر در نخستین نگاه به عنوان یک موضوع علمی و تخیلی به حساب بیاید ولی تحقیقات جدید دانشمندان نشان از آن داشته است که جهش یافتگان ژنتیکی در میان انسان های واقعی حضور دارند و تنها به دنیای افسانه ها تعلق ندارند.

البته این انسان ها برخلاف جهش یافتگان فیلم های یاد شده، با چشمان خود لیزر شلیک نمی کنند و قادر به کنترل اجسام با ذهن خود نیستند بلکه جهش ژنتیکی انها به این افراد اجازه می دهد تا بدنی سالم تر و زندگی بهتر را تجربه کنند. تحقیقاتی که به تازگی بر روی ساختار ژنتیکی بیش از 600 هزار انسان انجام شده است، این حقیقت را برای دانشمندان آشکار ساخته است.

دانشمندان در میان تعداد یاد شده از انسان ها به 13 مورد جهش ژنتیکی برخورد کرده اند که این افراد از ساختار سلامتی و سیستم ایمنی به مراتب نیرومندتری نسبت به انسان های عادی بهره مند بوده اند. حال بر اساس باورهای علم پزشکی مدرن می توان گفت که ژن های برتر و جهش ژنتیکی می توانند به درمان بیماری های مختلف منتهی شوند.

با این وجود نمی توان این افراد را فراخوانده و آزمایش های مورد نیاز بر روی آنها را آغاز کرد زیرا داده های این تحقیق به صورت ناشناس انجام شده است و نمی توان گفت که کدام ژن مربوط به کدام یک از 600 هزار نفر شرکت کننده است و به این ترتیب برای شناسایی این افراد باید تحقیقاتی با رویکردی متفاوت را به انجام رساند.