فعاليت 2300 شركت دانش بنيان در كشور

علي وطني روز چهارشنبه در جلسه بومي سازي فناوري هاي هواشناسي خراسان رضوي افزود: سال 1392 تنها دو شركت دانش بنيان در كشور فعال بود كه رشد تاسيس شركت هاي دانش بنيان در ايران در ساليان اخير بسيار چشمگير بوده است. 
وي خاطرنشان كرد: شركت هاي دانش بنيان مي توانند از طريق دريافت تسهيلات از صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري به فعاليت خود در عرصه هاي علمي و به منظور پيشرفت كشور رونق ببخشند. 
وي بر لزوم توجه سازمان هواشناسي خراسان رضوي به تشكيل شركت هاي دانش بنيان در مشهد و شهرستان هاي اين استان با محور توسعه فناوري ها تاكيد كرد. 
وطني با بيان اينكه در سه سال گذشته 30 هزار ميليارد ريال توسط صندوق نوآوري و شكوفايي دولت يازدهم براي شركت هاي دانش بنيان اختصاص يافته، افزود: اين در حالي است كه به علت نبود درخواست و مشتري، تنها پنج هزار ميليارد ريال از اين رقم جذب شده است. 
وي ادامه داد: بر اساس نقشه جامع علمي كشور، 14 ستاد توسعه راهبردي در بخش هاي مختلف زير نظر معاونت پژوهشي فعال شده تا در كنار حمايت از شركت هاي دانش بنيان، توسعه كشور را رقم زنند. 
او با اشاره به لزوم توجه به هشدارهاي هواشناسي در پيشگيري از خسارات و حوادث در كشور اظهار كرد: در استان البرز و تهران بارش 40 دقيقه اي باران، با ايجاد سيل 20 هزار ميليارد ريال خسارت وارد كرد، در حالي كه توجه به هشدارهاي هواشناسي مي توانست از اين خسارات جلوگيري كند. 
وي با اشاره به استفاده از ظرفيت شهر جديد گلبهار براي ايجاد شركت هاي دانش بنيان در حوزه هواپيمايي گفت: مي توان از طريق فعال سازي اين شركتها در قالب ساخت قطعات يدكي هواپيما به فعاليت صنعتي اين منطقه در كشور رونق بخشيد. 
به گزارش ايرنا؛ معاون علمي و پژوهشي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري امروز از ديده باني و بخش هاي مختلف اداره كل هواشناسي خراسان رضوي بازديد كرد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا