ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی به نظام سلامت

دكتر 'علی اصغر پیوندی' روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: نظام سلامت، یك نظام سیاسی نیست و دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت بهداشت، نهادهایی آموزشی، خدماتی و درمانی هستند و هرگونه موضع گیری سیاسی بر نظام سلامت، به ضرر همگان اعم از بیماران، مردم و كارگزاران حوزه سلامت تمام خواهد شد.
وی افزود: ممكن است هریك از ما دیدگاه های سیاسی داشتیم كه البته این دیدگاه ها از نظر نظام سیاسی، پذیرفته شده و به رسمیت شناخته شده اند و خطوط قرمز نیز مشخص است و همه ما در همین دایره مشخص، فعالیت می كنیم و باید به اصول آن احترام بگذاریم.
پیوندی با بیان اینكه نگاه سیاسی به خبر و اطلاع رسانی، در درجه نخست به خود خبر آسیب می زند، تصریح كرد: سیاسی كاری در خبر، كاركرد، اصل و منطق و همچنین شفافیت آن را زیر سوال می برد و باید به این نكته دقت كرد كه مصلحت های جمعی را نباید فدای مصلحت فردی كنیم.
وی وسعت حوزه خدمات رسانی دانشگاه های علوم پزشكی و نظام سلامت را یادآور شد و گفت: برخی مشكلات و اتفاقات ناگوار نظام سلامت به دلیل خطاهای انسانی یك شخص رخ می دهد كه باید برخورد محكم، منطقی و منصفانه با آنها صورت گیرد و انعكاس رسانه ای آن نباید به گونه ای باشد كه احساس یاس و سرخوردگی در جامعه پزشكی ایجاد كند و زحمات یك مجموعه بزرگ، زیر سوال برود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اصحاب رسانه خواست در اطلاع رسانی خود، اصل دقت و صحت را فدای سرعت نكنند و با ریشه یابی معضلات و مسائل، درجهت رفع آنها یاری برسانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا