صفحه نمایش انعطاف پذیر

صفحه نمایش خم‌شدنی اُلِد الجی با سنسورهای چندلمسی درونی و سنسورهای چندلمسی خمش حاصل شده است، قادر است میزان خم کردن گوشی توسط کاربر- در یک یا دو جهت- را تشخیص دهد. علاوه بر این این گوشی می‌تواند یک بازخورد بساوایی (لمسی) به کاربر دهد.

روئل ورتگال مدیر آزمایشگاه رسانه انسانی می‌گوید: «این نوآوری، یک روش کاملاً جدید در تعامل فیزیکی با تلفن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر را ارائه می‌کند. وقتی این تلفن هوشمند به سمت راست خم می‌شود، صفحات از سمت راست به سمت چپ حرکت می‌کنند، دقیقاً مثل اینکه صفحات یک کتاب هستند. اگر خمش با شدت بیشتری انجام شود، حرکت صفحات سریع‌تر می‌شود. کاربران می‌توانند احساس حرکت صفحات را در نوک انگشتان خود به کمک لرزش خفیف گوشی احساس کنند.»

صفحه نمایش انعطاف پذیر تلفن هوشمند - فردانما - فناوری و اطلاعات ۳

ویدئوی بالا نشان می‌دهد که چگونه ری‌فلکس می‌تواند با خم شدن، صفحات یک کتاب را در نرم‌افزار ورق بزند. در کاربرد دیگری از این فناوری- همانطور که در ویدئو نشان داده می‌شود- کاربر می‌تواند در بازی پرندگان خشمگین به جای روش معمول نشانه رفتن لمسی، به کمک خم کردن گوشی اهداف را نشانه‌گیری کرده و منحنی مسیر شکلیک را ببیند.

نمی‌توان کتمان کرد که این ویدئو جذاب است اما سؤال اینجاست که چه کاربردهای عملی دیگری برای این فناوری وجود دارد. مطالعه و ورق زدن کتاب و انجام بازی پرندگان خشمگین خوبند اما نمی‌توان با اطمینان گفت که این دو نمونه، قواعد بازی در دنیای فناوری تلفن‌های هوشمند را عوض می‌کنند. طبق گفته محققین، تا زمان ارائه صفحات انعطاف‌پذیر به بازار، چیزی حدود ۵ سال زمان نیاز داریم.

منبع:فردانما

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا