نخستین همایش ملی امنیت سامانه های هوشمند همراه برگزارمی شود

فن آوری تلفن های همراه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت ها و ابداع های حیرت انگیزی بوده است. تلفن از گذشته توانمندتر شده و دیگر نمی توان آنها را فقط تلفن دانست. 
تلفن هوشمند برای دستگاهی که قادر به انجام تماس های تلفنی، پخش فیلم، عکسبرداری و بسیاری کارهای دیگر است، انتخاب مناسبی به نظر می رسد. دستگاهی هوشمند که قابلیت های آن فراتر از یک تلفن است.
این هوشمندی گاهی همراه با خطراتی است که نیازمند سامانه هایی برای تامین امنیت است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همایش ملی امنیت سامانه های هوشمند همراه برای بررسی چالش ها، مشکل ها و راهکارهای امنیتی این بخش در ابعاد مختلف برگزار می شود.
تبادل نظر و ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی توسط پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعت، اپراتورها، سازمان ها و شرکت ها در زمینه امنیت سامانه های هوشمند همراه از جمله اهداف برگزاری همایش دو روزه است.
تاکید بیشتر بر امنیت، عوامل موثر و کلیدی نظیر توسعه دهندگان برنامه های کاربردی، توزیع کنندگان برنامه های کاربردی و کاربران از محورهای این همایش است .
شرکت و حضور در همایش از طریق ارسال مقاله، به اشتراک گذاشتن آخرین نتایج پژوهش ها و فعالیت های پژوهشی، شرکت در کارگاه ها و میزگرد و یا سخنرانی، با مراجعه به وب سایت همایش به آدرس:http://mobilesec.itrc.ac.irممکن خواهد بود. 
 همایش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، چهارم و پنجم خردادماه سال 1395در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و مفز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود. از ماموریت های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه ریزی خردمندانه هم راستا با اولویت های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا