ساخت ساعت خورشیدی با ضخامت 3 میلی متر

امروزه استفاده از ساعت های هوشمند کمپانی های مشهوری مانند اپل، سامسونگ و پبل در بین مردم بسیار رایج شده است. قیمت معقول این ساعت ها در برابر کارایی چند برابر آنها نسبت به ساعت های مچی معمولی باعث شده است که اکثر مردم، استفاده از این ساعت ها را به ساعت های آنالوگ آنتیک ترجیح بدهند. با این حال صنعت ساعت سازی و کمپانی های مشهور فعال در این زمینه مانند کمپانی ساعت سازی سیتیزن از این قافله عقب نمانده اند. به تازگی این کمپانی با معرفی و عرضه ساعت آنالوگ جدید خود به نام Eco-Drive One علاقه مندان به ساعت های آنالوگ را شگفت زده کرده است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این ساعت ظرافت بالای به کار رفته در طراحی آن است. ضخامت این ساعت تنها 2.98 میلی متر بوده و مکانیزم موجود در آن نیز فقط 1 میلی متر عمق دارد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این ساعت ظرافت بالای به کار رفته در طراحی آن است. ضخامت این ساعت تنها 2.98 میلی متر بوده و مکانیزم موجود در آن نیز فقط 1 میلی متر عمق دارد. جالب است بدانید که این مکانیزم اصلی در این ساعت منحصر به فرد تنها از 85 قطعه تشکیل شده است. قابلیت بعدی این ساعت استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع اصلی انرژی ساعت یاد شده است.

شاید تصور کنید که استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان نیروی محرکه ساعت های مچی تکنولوژی چندان جدیدی نیست اما باید به یاد داشته باشید که به کار گیری این فناوری در ساعتی به این ظرافت چندان آسان نخواهد بود.

قسمت خارجی Eco-Drive One از کریستال یاقوت کبود به عمق 0.15 میلی متر ساخته شده است و قاب اصلی این ساعت از مواد کامپوزیتی ترکییبی از سرامیک و فلز تشکیل شده است. قیمت نسخه تولید محدود و کلکسیونی این ساعت که از 800 قطعه ساخته شده است 6 هزار دلار اعلام شده است و قیمت مدل استاندارد آن هم 2 هزار و 600 دلار است. تفاوت اصلی میان این دو نسخه در اندازه و نوع قالب بندی آنهاست.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

http://www.gizmodo.co.uk/2016/04/this-gorgeous-solar-powered-watch-is-less-than-3-millimetres-thick/

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا