حذف روبات بیهوشی از بیمارستان ها

ظاهرا مبارزه بین انسان ها و روبات ها بر سر کسب شغل های مختلف، بسیار زودتر از تصورات متخصصان آغاز شده است و در صنایع مختلف شاهد این هستیم که انسان ها با استفاده از قدرت هایی خارج از دنیای فناوری برای از بین بردن نفوذ روبات ها تلاش می کنند. آخرین نمونه از این موارد را می توان در روبات بیهوشی ویژه ای جستجو کرد که علیرغم کارایی بالا، از میدان کاری خارج شده است.

پس از اعتراض های گروه یاد شده استفاده از سداسیس به انجام وظیفه در زمینه اقدامات پزشکی معمولی مانند کلونوسکوپی محدود گشت. متاسفانه هم اکنون کمپانی جانسون و جانسون مجبور است تا به دلیل عدم فروش موفق روبات یاد شده 3 هزار کارمند بخش دستگاه های پزشکی خود را اخراج کند.

بر اساس گزارش ها، روبات بیهوشی شرکت آمریکایی جانسون و جانسون که با نام سداسیس (Sedasys) خوانده می شود به دلیل استقبال کم کاربران از بازار حذف خواهد شد. سداسیس در ابتدای ورودش به بازار به عنوان جایگزینی بسیار مناسب برای متخصصان بیهوشی در نظر گرفته شد.

این روبات می توانست هزینه های مربوط به بیهوشی را از 2 هزار دلار به 150 الی 200 دلار کاهش دهد. علاوه بر این روبات یاد شده نیاز برای حضور متخصصان بیهوشی در اتاق عمل را از بین می برد زیرا هر پرستار یا پزشکی با کمک آن می توانست بیمار را در اتاق عمل به حالت بیهوشی ببرد.

یکی از دلایل موفق نشدن این روبات در بازار این بود که جامعه متخصصان بیهوشی آمریکا علیه آن کمپین بزرگی را به راه انداختند. پس از اعتراض های گروه یاد شده استفاده از سداسیس به انجام وظیفه در زمینه اقدامات پزشکی معمولی مانند کلونوسکوپی محدود گشت. متاسفانه هم اکنون کمپانی جانسون و جانسون مجبور است تا به دلیل عدم فروش موفق روبات یاد شده 3 هزار کارمند بخش دستگاه های پزشکی خود را اخراج کند.

منبع: Engadget
ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا