دنباله دار سبزفام لینیر به زمین نزدیک می شود

این سنگ فضایی یخ زده به نام Comet Linear حدود 100 برابر روشن تر از چیزی است که ستاره شناسان انتظار داشتند.
علاقمندان به پدیده های آسمانی در نیمکره جنوبی زمین این دنباله دار را هفته قبل بعد از عبور آن از فاصله 3.3 میلیون مایلی زمین مشاهده کردند.
علاقمندان برای مشاهده این دنباله دار در آسمان نیمکره شمالی لازم است که دستکم 1.5ساعت قبل از طلوع خورشید در محلی عاری از آلودگی های نوری با استفاده از دوربین دوچشمی به نظاره بپردازند.
این دنباله دار میان صورت های فلکی قوس و عقرب در حال حرکت است و هر روز صبح بالاتر از ستاره های اطراف خود خواهد بود.
سیاره های زحل و مریخ نیز در این بخش از آسمان هستند.
این سیارات و ستاره درخشان قلب عقرب اولین هایی خواهند بود که ناظران مشاهده خواهند کرد که یک مثلث متمایز اندکی کوچکتر از مشت گره کرده در امتداد بازو را تشکیل می دهند.
این دنباله دار از سمت چپ این مثلث بالا می رود و در صبح روز 29 مارس (10 فروردین) تقریبا هم راستای مریخ و کیوان خواهد بود و در روز 31 مارس ( 12 فروردین) در امتداد یک خط، زحل و قلب عقرب را به هم متصل می کند.
به گفته کلی بیتی سردبیر ارشد نشریه آسمان و تلسکوپ Sky & Telescope، انتظار نداشته باشید که دنباله دار Linear با یک دم بلند به وضوح قابل مشاهده کنید. نور این دنباله دار در یک نقطه متمرکز نیست بلکه به صورت یک جرم درخشنده مدور است که بزرگتر از ماه اما هزاران بار کم نورتر از آن می باشد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، دنباله دار Linear نوری سبزفام دارد که توسط مولکول های کربن دو اتمی که در نور خورشید به رنگ سبز هستند، ایجاد می شود.