درمان کم اشتهایی از طریق تحریک مغز

 محققان بریتانیایی اعلام کردند که بیماری کم اشتهایی عصبی تحت کنترل عامل و محرکی به نام rTMS  قرار دارد که عمدتا  در بیماران مبتلا به افسردگی نمود پیدا می کند .

این روش درمانی جدید به وسیله ارسال پالس های مغناطیسی به مناطق خاصی از بدن همراه خواهد بود که به تغییر کارکرد و فعالیت سلول های مغزی منتهی می شود.

جسیکا مک کلند ، محقق و استاد کینگز کالج لندن در این خصوص گفت : با هدف قرار دادن rTMS در مغز و تنظیم آن می توان امیدوار بود که بی اشتهایی در افراد مبتلا به افسردگی کاهش یابد .  این روش درمانی جدید به وسیله ارسال پالس های مغناطیسی به مناطق خاصی از بدن همراه خواهد بود که به تغییر کارکرد و فعالیت سلول های مغزی منتهی می شود. وی هم چنین اظهار کرد که روش فوق به مغز در احساس نیاز به مصرف غذا و احساس گرسنگی کمک شایانی کرده  و کاهش بی اشتهایی را در افراد به همراه خواهد داشت .

بی اشتهایی عصبی که حدود 4 درصد از زنان در طول عمر خود با آن مواجه می شوند با تثبیت خود می تواند مشکلات عدیده ای را برای فرد به همراه داشته  و در طولانی مدت درمان آن به سختی ممکن خواهد بود. محققان همچنین اظهار امیدواری کرده اند که با انجام  آزمایش های بیشتر و بررسی نتایج آن بتوانند کنترل این بیماری را با روش های درمانی از این دست بیش از پیش در اختیار داشته باشند . گفتنی است که این بیماری 20 درصد از مبتلایان را به دلیل بی اشتهایی حاد و عدم تغذیه به کام مرگ می فرستد. در پایان شایان ذکر است که شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن  در آخرین شماره ژورنال علمی Plos One    در تاریخ بیست و سوم مارچ  برابر با چهارم فروردین به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد .

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا