برخی باکتری ها در فضا رشد بهتری دارند

سال گذشته در پروژه مرکوری 48 که به پرتاپ فضا پیمایی با همین نام اختصاص داشت ، محققان ارسال باکتری ها به ایستگاه فضایی را مورد آزمایش قرار داده و روند زیستی آن ها را در شرایط  خارج از جو زمین بررسی کردند که نتایج این بررسی به روند مشابه زیستی باکتری ها در زمین و فضا اشاره می کرد .

گونه ای از باکتری ها با نام علمی باسیلوس سافنسیس در فضا رشدی بهتر در مقایسه با  زندگی روی زمین را خواهند داشت و در ادامه این پژوهش ، رشد این باکتری در فضای جامد  داخل فضاپیما صورت گرفت. گفتنی است تا پیش از این آزمایش هایی از این دست در محیطی مایع صورت می گرفت.

در ادامه این پروژه محققان دریافتند که گونه ای از باکتری ها با نام علمی باسیلوس سافنسیس در فضا رشدی بهتر در مقایسه با  زندگی روی زمین را خواهند داشت و در ادامه این پژوهش ، رشد این باکتری در فضای جامد  داخل فضاپیما صورت گرفت. گفتنی است تا پیش از این آزمایش هایی از این دست در محیطی مایع صورت می گرفت. در همین رابطه پژوهشگران از رشد باکتری ذکر شده در این فضا  اظهار شگفتی کردند و این در حالی است که تمامی 47 گونه دیگر از این باکتری رشدی  یکسان روی زمین و در فضا داشتند .

در پایان شایان ذکر است که هدف اصلی محققان از بررسی این روند زیستی در باکتری ها ؛ اطمینان حاصل کردن نسبت به  خطرات زیستی در محیطی بیگانه برای توسعه هر چه بیشتر سفر های فضایی است .

منبع : UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا