دستگاه ورزشی فشرده برای فضانوردان + فیلم

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی باید هر روزه برای سلامت نگاه داشتن خود ساعاتی از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهند. این به این معناست که آنها مجبورند تا هر روز برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی بدن خود به مدت دو ساعت با ماشین های ورزشی نظیر دوچرخه ثابت، دو ثابت (تردمیل) و دستگاهی به نام دستگاه پیشرفته مقاومتی ورزش یا ARED به تمرین و ورزش بپردازند.

این دستگاه می تواند برای تمامی ورزش های مفید، از اسکات و تمرینات مخصوص خم شدن پاها گرفته تا ورزش های مخصوص بازو مورد استفاده قرار گیرد

در ایستگاه فضایی بین المللی به حد کافی برای این قرار دادن این دستگاه های ورزشی فضا وجود دارد اما قرار دادن این دستگاه ها در وسایل نقلیه فضایی با جای محدود نظیر سفینه فضایی Orion (که ناسا قرار است با آن به ارسال فضانورد به کره ماه و مریخ بپردازد) بسیار دشوار خواهد بود.

محققان برای حل این مشکل به طراحی دستگاه جدیدی برای ورزش کردن فضانوردان پرداخته اند که نه تنها وزن بسیار سبکی دارد بلکه می توان با استفاده از آن چندین حرکت ورزشی را نیز انجام داد. این دستگاه که دستگاه ورزش مینیاتوری یا MED-2 نام دارد برای ماموریت های فضایی پیشرفته در فضا طراحی شده است. این دستگاه می تواند برای تمامی ورزش های مفید، از اسکات و تمرینات مخصوص خم شدن پاها گرفته تا ورزش های مخصوص بازو مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله کوچک به راستی بسیاری از نیازها را جوابگو شده است. این مدل هم اکنون برای ارسال به فضا توسط سفینه فضایی Cygnus و آزمایش آن در جاذبه بسیار پایین به سازمان ناسا آورده شده است.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا