ارسال بزرگ ترین محموله تاریخ به ایستگاه بین المللی فضایی

به تازگی یکی از موشک های کمپانی Orbital ATK برای ارسال بزرگ ترین محموله به ایستگاه فضایی بین المللی به واسطه این شرکت آماده سازی شده است. سفینه فضایی بازطراحی شده Cygnus که برای اولین بار در ماه دسامبر سال میلادی گذشته راه اندازی شده و به فضا پرتاب شده بود هم اکنون برای ارسال محموله ای به ایستگاه یاد شده آماده شده است که وزن آن 25 درصد بیشتر از ظرفیت ترابری حال حاضر به فضا بوده است.

اگر همه چیز خوب پیش برود، این فضاپیما در ساعت 11:05 دقیقه به وقت ایالات متحده آمریکا به فضا پرتاب خواهد شد و در تاریخ 26 ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید

لازم به ذکر است که این ظرفیت امروزه 4 تن است. دن تانی به عنوان یکی از فضانوردان اسبق ایستگاه فضایی بین المللی در این باره بیان کرد که: «این امر مانند باز کردن یک جعبه پر از وسایلی است که در انتظارش بوده اید و در آن چندین مورد غافلگیر کننده را نیز یافته اید.» این فضاپیما علاوه بر مواد و وسایل مورد نیاز یک چاپگر سه بعدی را نیز با خود خواهد برد.

لازم به اشاره است که پس از تخلیه تمامی محموله آزمایشی نیز به نام Saffire در آنجا به انجام خواهد رسید که برای تست اثرات آتش در فضا طراحی شده است. همان طور که می دانید، آتش یکی از عناصر بسیار خطرناک در فضا است پس بنابراین تمام تلاش این فضانوردان به مطالعه امن انتشار این عنصر در جاذبه صفر محدود می شود. در این زمان خدمه ایستگاه فضایی بین المللی مقداری زباله را در Cygnus بار گذاری می کنند و زباله یاد شده هنگام ورود دوباره این سفینه به اتمسفر می سوزد. به این ترتیب دانشمندان می توانند به چگونگی رفتار آتش در جاذبه حداقلی دست یابند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، این فضاپیما در ساعت 11:05 دقیقه به وقت ایالات متحده آمریکا به فضا پرتاب خواهد شد و در تاریخ 26 ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید و آزمایش یاد شده نیز پس از تخلیه باز در همان نقطه انجام می شود با این حال زمان دقیق آن توسط ناسا هنوز مشخص نشده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا